Як сформувати імідж медзакладу через роботу медсестри: два правила

Для медсестер усіх закладів охорони здоров’я важливо постійно удосконалювати як професійні, так і психологічні якості. Якщо ви спонукатимете до цього своїх підлеглих, це значно поліпшить якість медичної допомоги. На що саме звернути увагу?
У роботі медичної сестри є суперечність: з одного боку — чітко дотримувати стандартизованих принципів і правил, з другого — знаходити індивідуальний підхід до кожного пацієнта. Професійна компетенція передбачає, що медсестра має необхідні знання і навички та вміє застосовувати їх у конкретній ситуації. Чесність, відповідальність, дисциплінованість, акуратність, уміння пристосовуватися — також допомагають у роботі.

Контролюйте якість медичної допомоги

Якість медичної допомоги — належне (відповідно до стандартів, клінічних протоколів) проведення усіх заходів, що впливають на смертність, захворюваність, інвалідність. Такі заходи мають бути безпечними, раціональними та економічно вигідними. Тому, щоб оптимально використовувати кадрові й матеріально-технічні ресурси, контролюйте, чи якісно ваші підлеглі надають медичну допомогу.

Для прикладу розглянемо, як оцінювати якість роботи медичних сестер хірургічних стаціонарів (див. Додаток). Суть медсестринської справи у хірургічних стаціонарах — вчасно виявляти проблеми у здоров’ї пацієнта та допомагати полегшити (усунути) їх.

За результатами контролю оцінку виставляють у контрольну карту медичної сестри або спеціальний журнал обліку рівня якості роботи медичної сестри.

Як сформувати імідж медзакладу через роботу медсестри: два правилаЧитайте: "Прибирання в лікарні: правила і сучасні системи"

Навчайте правил спілкування з пацієнтами

Лікування певною мірою є мистецтвом, адже потребує розвиненої уяви та інтуїції, гармонії розуму і серця. Ці риси допомагають обрати оптимальну тактику лікування.

Слово медичної сестри, як і письменника, має повертати втрачену гармонію з навколишнім світом. Якщо література орієнтована переважно на хвороби суспільства, то медицина — на його оздоровлення через зцілення окремої особистості. Від медичної сестри пацієнт очікує розуміння та співпереживання, тому потрібно шукати слова, що поліпшать настрій і стан пацієнта.

Спілкування медичної сестри з хворим — це бесіда зацікавлених людей, мета яких — перемогти недугу. Усі зусилля допомогти пацієнтові може звести нанівець нечемне, фамільярне привітання, грубість, неуважність, нетактовність.

ЯкФормулюйте висловлювання зважено і точно, не зловживайте медичними термінами. Вони лише дратують пацієнта, примушують нервувати в очікуванні чогось несподіваного.

Приділяйте увагу інтонації, адже вона може змінити зміст слова. Одна фраза залежно від інтонації матиме різний підтекст, тому може як підбадьорити пацієнта, так і навпаки — перекреслити всі сподівання. До того ж інтонація має відповідати виразу обличчя та жестам. Для пацієнта усе це — джерело інформації, яку він потім прискіпливо аналізує та визначає: довіряти медпрацівнику чи ні.

Принцип «не зашкодь» вимагає від медичної сестри бути особливо уважною, обережною у виборі слів. Тим паче, коли йдеться про трагічний діагноз і потрібно зробити вибір: казати правду чи утриматися.

Не висловлюйте припущення щодо діагнозу пацієнта. Лише остаточний висновок лікаря дає підстави для призначень, порад, рекомендацій.

Є слова-табу, які необхідно виключити зі свого словника. Скажімо, принизливо називати людину за її діагнозом: діабетик, астматик тощо. У схемі наводимо «поради», за допомогою яких медпрацівник легко зіпсує враження пацієнта про себе. Читайте і не повторюйте.

Як зіпсувати враження пацієнта про себе

Отже, сучасна медична сестра — людина з широким світоглядом, що добре орієнтується не тільки у своїй професії, а й у проблемах охорони здоров’я та соціальній сфері в цілому. Тому постійно здобувайте нові знання та вдосконалюйте свій професійний рівень.



зміст

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів (ІІ група)

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді