Як набрати бали до атестації 2020
1. Проведення у закладі протиепідемічних заходів щодо профілактики внутрішньолікарняних інфекцій.
Перевіряють:
- наказ по закладу щодо затвердження плану заходів з профілактики внутрішньолікарняних інфекцій;
- аналізи реєстрації випадків внутрішньолікарняних інфекцій за останні три роки, матеріали з їх розгляду та вжиті заходи, надані визначеними відповідальними особами;
- аналізи результатів відомчого контролю за дотриманням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму.
Для видів діяльності, пов’язаних з ризиком внутрішньолікарняного інфікування пацієнтів і медичного персоналу розробляють алгоритми. Документ має бути чітким, конкретним, недвозначним, реальним для виконання — таким.
2. Наявність інформації щодо здійснення контролю за дотриманням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму Управлінням державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба України).
Перевіряють:
- акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України на дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму в закладі;
- виконання пропозицій, приписів;
- результати мікробіологічного контролю.
✅✅✅ Акредитація медичних закладів документи
3. Наявність затвердженого та узгодженого плану дій на випадок виникнення (підозри) особливо небезпечних інфекцій.
Перевіряють:
- журнал обліку інфекційних захворювань;
- схема оповіщення керівного складу закладу на випадок виявлення хворого (підозрілого) на особливо небезпечну інфекцію;
- план-графік проведення теоретичної та практичної підготовки працівників до роботи з особливо небезпечними інфекціями;
- документальне підтвердження проведенням заліків щодо підготовки працівників до роботи з особливо небезпечними інфекціями;
- наявність протичумних костюмів;
- оперативний план дій щодо запобігання виникненню та поширенню особливо небезпечних інфекцій (має бути узгоджений з територіальним органом Держпродспоживслужби України).
4. Забезпечення закладу миючими та дезінфікуючими засобами, дотримання вимог щодо їх зберігання.
Перевіряють:
- розрахунок потреби в миючих та дезінфікуючих засобах (у розрізі відділення, по закладу);
- облік миючих та дезінфікуючих засобів за останні три роки;
- перелік дезінфікуючих препаратів;
- умови для ротації;
- мови для зберігання дезінфектантів;
- акти перевірок обласної дезстанції.
!Зауважте: Деяким працівникам лікарні нараховують доплату за використання в роботі дезінфікуючих засобів.
5. Наявність регламентів (інструкцій) та облікової документації щодо використання миючих та дезінфікуючих засобів.
Перевіряють:
- наявність (регламентів) інструкцій та облікової документації щодо використання миючих та дезінфікуючих засобів;
- наявність миючих та дезінфікуючих засобів відповідно до переліку.
6. Дотримання вимог щодо використання миючих та дезінфікуючих засобів.
Перевіряють:
- наявність порядку приготування та використання дезрозчинів;
- наявність посади дезінфектора;
- наявність курсової перепідготовки;
- наявність результатів лабораторного контролю дезінфікуючих засобів та їхніх робочих розчинів.
7. Забезпечення медичного персоналу санітарним одягом та засобами індивідуального захисту відповідно до вимог законодавства.
Перевіряють:
- наказ про осіб, які мають бути забезпечені засобами індивідуального захисту від інфікування під час виконання службових обов’язків (додаток до колективного договору);
- перелік засобів індивідуального захисту;
- правила індивідуальної безпеки персоналу під час виконання службових обов’язків;
- наявність документів, які підтверджують забезпеченість закладу одягом та засобами індивідуального захисту.
8. Проведення занять з медичним персоналом щодо правил миття й знезараження рук.
Перевіряють:
- протоколи занять з медичним персоналом щодо правил миття й знезараження рук;
- документальне підтвердження проведення заліків щодо занять з медичним персоналом.
9. Наявність інструкції щодо правил миття й знезараження рук.
Перевіряють:
- наявність інструкції щодо правил миття й знезараження рук (порядок проведення процедури та малюнки).
10. Наявність умов для миття й знезараження рук.
Перевіряють:
- наявність в операційній рукомийників з ліктьовим змішувачем з гарячим та холодним водопостачанням;
- наявність розрахунку потреби в миючих засобах, антисептиках для шкіри;
- наявність фактичного забезпечення миючими засобами, антисептиками для шкіри (довідка про закупівлю).
11. Дотримання правил миття й знезараження рук.
Перевіряють:
- дотримання правил щодо миття й знезараження рук шляхом перевірки знань працівників;
- акти результатів лабораторного контролю.
12. Наявність у закладі комісії з інфекційного контролю.
Перевіряють:
- наказ про створення комісії з інфекційного контролю;
- положення про комісію з інфекційного контролю;
- плани роботи комісії;
- протоколи засідань комісії.
13. Дотримання вимог щодо складу та регламенту роботи комісії з інфекційного контролю.
Перевіряють:
- наказ про створення комісії з інфекційного контролю;
- положення про комісію з інфекційного контролю;
- плани роботи комісії;
- протоколи засідань комісії.
14. Наявність затверджених інструкцій та методичних рекомендацій щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції.
Перевіряють:
- наявність інструкцій щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції;
- методичні рекомендації щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції.
15. Здійснення мікробіологічного моніторингу епідеміологічно значимих об’єктів лікарняного середовища.
Перевіряють:
- перелік епідеміологічно значимих об’єктів, визначення кратності проведення досліджень;
- план лабораторних досліджень та його виконання;
- порівняльні аналізи результатів бактеріологічних досліджень лікарняного середовища та антибіотико-резистентного клінічного матеріалу від пацієнтів із гнійно-септичними захворюваннями.
16. Здійснення контролю за бактеріологічним складом повітряного середовища в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.
Перевіряють:
- перелік поточного забору проб повітря;
- результати контролю за бактеріологічним складом повітряного середовища в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.
17. Здійснення контролю за якістю заходів дезінфекції епідеміологічно значимих об’єктів в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.
Перевіряють:
- результати контролю за якістю заходів дезінфекції епідеміологічно значимих об’єктів в операційних та інших приміщеннях з асептичним режимом роботи.
18. Дотримання вимог щодо проведення профілактичних медичних оглядів працівниками закладу.
Перевіряють:
- списки осіб, які підлягають медичним оглядам;
- накази про проведення медичних оглядів працівників закладу;
- санітарні книжки працівників (вибірково) або витяг з медичних карток щодо проходження медичних оглядів.
19. Забезпечення закладу білизною, дотримання вимог щодо зберігання та якості прання білизни.
Перевіряють:
- табелі оснащення потреби закладу у білизні (надати три-п’ять прикладів);
- довідка про фактичне забезпечення білизною;
- договір на прання білизни;
- акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України щодо певних умов зберігання білизни.
Читайте: "Стерилизация в автоклаве: безопасность, режимы"
20. Забезпечення стерилізаційним обладнанням.
Перевіряють:
- перелік стерилізаційного обладнання із зазначенням дати придбання;
- план поетапної заміни стерилізаційного обладнання.
21. Дотримання вимог щодо стерилізації матеріалів та виробів медичного призначення.
Перевіряють:
- перелік стерилізаційного обладнання;
- інструкція щодо стерилізації матеріалів та виробів медичного призначення;
- договір на технічне обслуговування;
- свідоцтво про метрологічну повірку;
- свідоцтво про фахову підготовку персоналу;
- журнал реєстрації контролю стерилізації матеріалів та виробів медичного призначення.
22. Дотримання вимог щодо передстерилізаційної очистки виробів медичного призначення.
Перевіряють:
- наявність затверджених методик постановки проб з контролю передстерилізаційного очищення;
- інструкція щодо передстерилізаційного очищення виробів медичного призначення;
- журнал контролю передстерилізаційного очищення;
- наявні результати лабораторного контролю якості передстерилізаційного очищення;
- забезпечення умов зберігання проб передстерилізаційного очищення.
23. Дотримання санітарних норм і правил щодо площ та розташування приміщень закладу.
Перевіряють:
- наявність висновку територіального органу Держпродспоживслужби України про відповідність наявних приміщень вимогам санітарних норм і правил;
- акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України.
Читайте: "Высокоактивная антиретровирусная терапия: нюансы консультирования пациентов"
24. Дотримання санітарних норм і правил щодо внутрішнього оздоблення приміщень відповідно до функціонального призначення.
Перевіряють:
- наявність гігієнічних висновків на будівельні та оздоблювальні матеріали, які підтверджують можливість їх використання в закладах охорони здоров’я;
- наявність висновку Держпродспоживслужби України про відповідність наявних приміщень санітарним нормам і правилам;
- акти перевірок територіальних органів Держпродспоживслужби України.
25. Дотримання санітарних норм і правил щодо холодного та гарячого водопостачання.
Перевіряють:
- договір щодо холодного та гарячого водопостачання;
- план-графік проведення профілактичних робіт на системах холодного та гарячого водопостачання з відміткою про виконання;
- журнали обліку аварійних ситуацій.
26. Наявність ефективної системи каналізації.
Перевіряють:
- договір на обслуговування системи каналізації;
- план-графік проведення профілактичних робіт у системі каналізації з відміткою про виконання.
27. Дотримання санітарних норм і правил щодо вивезення та знищення побутового сміття та медичних відходів.
Перевіряють:
- договір з комунальною службою про вивезення сміття;
- наказ по закладу про призначення особи, яка відповідає за вивезення сміття;
- графік вивезення сміття та відходів;
- договір щодо утилізації медичних відходів.
Читайте: "Приклад наказу про затвердження правил дій медперсоналу щодо санепідрежиму"
28. Дотримання санітарних норм і правил щодо своєчасності та безпечності утилізації біологічно шкідливих матеріалів.
Перевіряють:
- договір з відповідною службою про знищення одноразового медичного інструментарію та біологічно шкідливого матеріалу;
- наказ по закладу про призначення особи, яка відповідає за своєчасність та безпечність утилізації біологічно шкідливих матеріалів;
- інструкція щодо знищення біологічно шкідливих матеріалів.
29. Наявність системи опалення.
Перевіряють:
- довідка про наявність у закладі системи опалення;
- договір на постачання тепла та обслуговування теплових мереж у закладі;
- акти надання послуг з постачання тепла та обслуговування теплових мереж і копії документів про оплату цих послуг;
- план-графік профілактичних робіт у системі опалення;
- журнал обліку аварійних ситуацій.
30. Ефективність роботи системи вентиляції.
Перевіряють:
- акти перевірки ефективності припливно-витяжної вентиляції з механічним спонукання;
- наявність договору на обслуговування системи вентиляції;
- наказ про призначення особи, яка відповідає за роботу вентиляційної системи;
- план-графік проведення профілактичних робіт у системі вентиляції;
- заповнений журнал обліку аварійних ситуацій у системах вентиляції та опалення.
31. Відповідність природного та штучного освітлення приміщень їх функціональному призначенню.
Перевіряють:
- протоколи вимірювання освітлення приміщень (надати три-п’ять прикладів).
32. Наявність дозволу державної санітарно-епідеміологічної служби* на перепланування та зміну функціонального призначення приміщень закладу.
* На сьогодні функції із санепіднагляду покладено на Управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Перевіряють:
- перелік приміщень, які змінили своє функціональне призначення;
- перелік документів, які підтверджують погодження територіального органу Держпродспоживслужби України зміни функціонального призначення приміщення.
Читайте: "Нова форма № 039/о: Відомість обліку відвідувань пацієнтів"
33. Дотримання санітарних норм і правил щодо розташування харчоблоку та буфетних приміщень.
Перевіряють:
- схема розташування приміщень харчоблоку та буфетних приміщень;
- акти перевірок територіального органу Держпродспоживслужби України.
34. Дотримання санітарних норм і правил щодо обладнання, інвентарю, посуду і тари харчоблоку та буфетних приміщень.
ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ:
- перелік обладнання харчоблоку (зазначити рік придбання);
- протоколи випробування та тестування обладнання (надати три-п’ять прикладів);
- акт обстеження харчоблоку територіального органу Держпродспоживслужби України.
35. Дотримання санітарних норм і правил щодо транспортування, приймання та зберігання харчової сировини та продуктів харчування.
Перевіряють:
- договори на постачання харчових продуктів;
- паспорти на спеціальний автотранспорт;
- журнали прийому сировини та харчових продуктів;
- сертифікати та якісні посвідчення на харчові продукти;
- холодильне обладнання для зберігання сировини та харчових продуктів;
- договір на технічне обслуговування.
Читайте: "Аттестация медесестер: виды и особенности проверки"
36. Дотримання санітарних норм і правил щодо виробництва харчових продуктів у закладі.
Перевіряють:
- результати санітарно-бактеріологічних досліджень готової продукції;
- розрахунки хімічного складу та калорійності готових страв.
37. Дотримання вимог щодо складання меню-розкладки, розробки планового меню та забезпечення хворих дієтичним харчуванням.
Перевіряють:
- наказ про призначення особи, яка відповідає за складання планового меню, меню-розкладки та дієтичного харчування;
- планове меню;
- меню-розкладка із зазначенням раціонів харчування**.
38. Дотримання вимог щодо проведення бракеражу готової продукції та відбору і зберігання добових проб.
Перевіряють:
- наказ про створення бракеражної комісії та затвердження порядку її роботи;
- затверджені умови та правила зняття проб, правил відбору та зберігання добових проб, правил миття посуду для добових проб згідно з нормативними документами;
- копію журналу бракеражу готових страв;
- копію наказу про осіб, які відповідають за бракераж готових страв.
Читайте: "Аттестационное дело медсестры: документы и пример отчета"
39. Проведення систематичного контролю за дотриманням вимог щодо постачання пацієнтам доброякісних і безпечних харчових продуктів з документальним підтвердженням.
Перевіряють:
- акти вилучення для лабораторних досліджень сировини та готової харчової продукції (надати п’ять-десять прикладів);
- результати лабораторних досліджень сировини та готової харчової продукції (надати п’ять-десять прикладів).
40. Дотримання вимог щодо безпеки харчування дітей до 1 року.
Перевіряють:
- результати лабораторних досліджень територіального органу Держпродспоживслужби України щодо доброякісності та безпеки продуктів харчування і сировини, дитячого харчування з молочних кухонь.
41. Дотримання вимог щодо допуску до роботи працівників харчоблоку та роздавальних.
Перевіряють:
- усі санітарні книжки працівників харчоблоку;