Дані з МІС не відображаються в електронній картці пацієнта: дії лікаря
Запитання
Що робити, якщо дані з МІС не відображаються в електронній картці пацієнта?
Відповідь
Під час лікування в різних ЗОЗ лікарі можуть стикнутися з тим, що певна інформація про здоровʼя пацієнта не відображається у лікарському кабінеті медичної інформаційної системи (МІС). Медпрацівники повʼязують цю проблему з тим, що між різними МІС відсутній обмін даними. Однак МОЗ повідомляє, що це не так. Адже всі дані, які вносять до електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) зберігаються на центральному рівні, тобто в центральній базі даних (ЦБД) ЕСОЗ. Якщо дані внесені коректно та передані в ЦБД, лікар чи інший медпрацівник, який відповідає за лікування пацієнта та має відповідні права доступу, може переглянути їх.
Чи має право пацієнт фотографувати свою медичну карту
Наведемо три ситуації, коли лікар «не бачить» записи, внесені до ЕСОЗ іншими медпрацівниками.
Ситуація 1. Лікар, який хоче переглянути дані, не має відповідного доступу
Зауважимо, що медпрацівники мають доступ лише до тих даних і в тому обсязі, який необхідний для надання медичної послуги. Натомість майже повний доступ до даних про здоровʼя пацієнта має тільки лікар первинної допомоги, з яким пацієнт підписав декларацію. Інші лікарі в межах одного закладу за клінічної потреби також можуть переглядати медичні записи пацієнта, внесені колегами.
Щоб медик під час лікування мав доступ до певних медичних даних пацієнта, необхідно надіслати відповідний запит до системи, який пацієнт особисто підтверджує через код у смс. Тоді потрібні записи стануть доступними до перегляду лікареві.
NB! Доступ до чутливих медичних даних пацієнта (РПП, СНІД, ВІЛ тощо) не має жоден лікар, навіть сімейний. Право на їх перегляд можна отримати виключно за спеціальною процедурою
Саме тому пацієнтам важливо мати метод автентифікації в системі за номером телефону. У разі його зміни чи втрати, необхідно поновити інформацію. Щоб переглянути записи в електронній медичній картці пацієнта, потрібно авторизуватись в ЕСОЗ, а не лише у МІС.
Ситуація 2. Лікар не надіслав дані до ЕСОЗ
Внесення даних до МІС не означає їх надсилання до ЦБД ЕСОЗ. Лише підписані лікарем і передані до системи дані будуть доступні для відображення іншим лікарям в електронній медичній картці пацієнта (за наявності в них відповідного доступу).
Як надіслати дані до ЕСОЗ без помилок
- Обов’язково перевіряйте в МІС статус надсилання медзаписів до ЕСОЗ. Він має бути позитивним. Якщо статус запису «Не відправлено» чи «До відправки» тощо — не забудьте їх надіслати.
- Перевіряйте дані в електронних записах. Іноді виникають помилки з надісланими записами, де лікар, наприклад, вказав неправильне значення. Система їх автоматично перевіряє та не приймає. Тож знайдіть такі документи/записи, перевірте дані, виправте помилку та надішліть знову до ЦБД ЕСОЗ.
- Контролюйте, чи збігається кількість створених записів із кількістю успішно переданих до ЕСОЗ. За можливості це робить керівник закладу чи завідувач відділення. Така опція доступна в деяких МІС.
✅✅✅ Електронний рецепт: як виписувати
Ситуація 3. Лікар переглянув не всі дані
Існують випадки, коли за запитом лікаря, внаслідок автоматичної верифікації чи після перевірки НСЗУ система обʼєднує кілька електронних медичних карток пацієнта. Зазвичай це буває в разі виявлення дублів чи обʼєднання записів неідентифікованого пацієнта з карткою ідентифікованого. Тоді дані не «переносяться» з однієї картки до іншої, а «приєднуються» до основної. Через це під час пошуку інформації медпрацівник може не звернути уваги на таку картку. А в інтерфейсі МІС вона відображатиметься як «Приєднана», «Архівна» тощо.
Під час виникнення будь-яких проблем у роботі з ЕСОЗ потрібно звернутися до технічної підтримки МІС, яку використовує заклад. Фахівці та консультанти допоможуть із вирішенням технічних проблем або ж спрямують запит на розгляд працівникам підтримки ЦБД.
За матеріалом «Експертус Медзаклад»
⚡ Упровадження клієнтського сервісу ⚡ Оцінювання сервісу