Оплата праці виконувача обов’язків звільненого директора

2251
Автор
експерт із кадрових питань

Запитання

Як оплачувати працю виконувача обов’язків звільненого директора?

Відповідь

На це запитання в сисемі «Експертус Медзаклад» відповідає експерт із кадрових питань, Галина Бєлікова.

Преміювання персоналу за виконання показників якості: тренінг

У разі звільнення керівника закладу виконання обов’язків за його посадою регулюють відповідно до роз’яснення Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового заступництва» від 29.12.1965 № 30/39 (зі змінами та доповненнями, внесеними від 11.12.1986 № 521/30-18; далі — Роз’яснення 30/39). Роз’яснення 30/39 чинне на території України (постанова ВРУ «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства СРСР» від 12.09.1991 № 1545-ХІІ).

Призначення виконувача обов’язків за вакантною посадою можливе тільки за тією посадою, на яку призначає вищий орган управління.

У разі призначення працівника виконувачем обов’язків за вакантною посадою оплату провадять за цією посадою (абз. 4 п. 2 Роз’яснення 30/39).

Виконувачем обов’язків можна призначити як особу «ззовні», так і працівника з кадрового резерву підприємства.

Якщо власник КНП не затвердить на посаді керівника «стороннього» працівника, призначеного виконувачем обов’язків, йому потрібно запропонувати іншу роботу, яка відповідає його кваліфікації. Якщо такої роботи на підприємстві немає, працівника звільняють на підставах, визначених у Кодексі законів про працю України. Наприклад, за угодою сторін (абз. 2 п. 2 Роз’яснення 30/39).

Якщо власник КНП призначив виконувачем обов’язків працівника з кадрового резерву підприємства, але згодом не затвердив його на посаді керівника, роботодавець зобов’язаний надати такому працівнику роботу за кваліфікацією не нижче тієї, яку він виконував до призначення (абз. 3 п. 2 Роз’яснення 30/39). Тому радимо до призначення постійного керівника зберігати попередню посаду виконувача обов’язків вакантною.

У наказі про призначення виконувача обов’язків керівника підприємства вищий орган управління має визначити умови та розміри його оплати праці, у тому числі й розміри доплат і надбавок. Як правило, їх встановлюють на тих самих умовах, що й попередньому керівникові підприємства.

Як діяти, якщо власник підприємства не зазначив у своєму наказі розмір посадового окладу виконувача обов’язків директора? Керуючись умовами Роз’яснення 30/39, наказом по підприємству встановіть йому оклад, визначений контрактом попередньому керівнику. У разі зміни розміру окладу після укладення контракту з виконувачем обов’язків директора, також наказом по підприємству внесіть зміни щодо оплати його праці.

 

Атестація медичних працівників — 2025

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Положення про преміювання працівників медичного закладу: як розробити

З'ясуйте, як урегулювати питання преміювання медичних працівників, які локальні документи затвердити та як їх оформити. Розробіть положення про преміювання медичних працівників за зразком
40317