Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?
Запитання
Пацієнт покинув заклад охорони здоров’я зі скандалом. Чи буде в нас перевірка? Що може загрожувати медзакладу?
Відповідь
Законодавство України надає пацієнтам широкі можливості для скарг у різноманітні державні органи та інстанції.
Насамперед пацієнт — споживач медичних послуг. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII він може вимагати щонайменше відшкодувати вартість послуги, якістю якої незадоволений.
Коли пацієнт скаржиться до органів захисту прав споживачів або інших органів контролю, він зазвичай хоче не стільки отримати відшкодування, скільки залякати або покарати заклад, що йому не догодив. Однак на підставі скарги орган захисту прав споживачів може ініціювати позапланову перевірку.
Читайте: "Нова форма № 039/о: Відомість обліку відвідувань пацієнтів"
Нині в Україні встановлено мораторій на перевірки. Зокрема, Законом України «Про Державний бюджет на 2018 рік» від 07.12.2017 № 2246-VІІІ унесено зміни в Закон України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1728-VIII: продовжено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до 31.12.2018.
За погодженням Державної регуляторної служби України (ДРС) позапланова перевірка таки може відбутися. Рішення про погодження позапланових перевірок ДРС щоп’ятниці розміщує на своєму сайті.
За скаргою пацієнта заклад охорони здоров’я може стати стороною розгляду під час клініко-експертного оцінювання якості наданої медичної допомоги. Порядок його проведення регулює наказ МОЗ «Про організацію клініко-експертної оцінки якості надання медичної допомоги та медичного обслуговування» від 05.02.2016 № 69.
Читайте: "Акт о проведении дезинфекции: бланк и правила заполнения"
Під час такого розгляду:
- проводять експертне оцінювання наданих медичних послуг;
- аналізують документи — здебільшого первинну медичну документацію;
- заслуховують пояснення сторін і думку спеціально запрошених експертів.