Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?

614

Запитання

Пацієнт покинув заклад охорони здоров’я зі скандалом. Чи буде в нас перевірка? Що може загрожувати медзакладу?

Відповідь

Законодавство України надає пацієнтам широкі можливості для скарг у різноманітні державні органи та інстанції.

Насамперед пацієнт — споживач медичних послуг. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII він може вимагати щонайменше відшкодувати вартість послуги, якістю якої незадоволений.

Коли пацієнт скаржиться до органів захисту прав споживачів або інших органів контролю, він зазвичай хоче не стільки отримати відшкодування, скільки залякати або покарати заклад, що йому не догодив. Однак на підставі скарги орган захисту прав споживачів може ініціювати позапланову перевірку.

Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?Читайте: "Нова форма № 039/о: Відомість обліку відвідувань пацієнтів

Нині в Україні встановлено мораторій на перевірки. Зокрема, Законом України «Про Державний бюджет на 2018 рік» від 07.12.2017 № 2246-VІІІ унесено зміни в Закон України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1728-VIII: продовжено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до 31.12.2018.

За погодженням Державної регуляторної служби України (ДРС) позапланова перевірка таки може відбутися. Рішення про погодження позапланових перевірок ДРС щоп’ятниці розміщує на своєму сайті.

За скаргою пацієнта заклад охорони здоров’я може стати стороною розгляду під час клініко-експертного оцінювання якості наданої медичної допомоги. Порядок його проведення регулює наказ МОЗ «Про організацію клініко-експертної оцінки якості надання медичної допомоги та медичного обслуговування» від 05.02.2016 № 69.

Чим загрожує закладу скандал з пацієнтом?Читайте: "Акт о проведении дезинфекции: бланк и правила заполнения" 

Під час такого розгляду:

  • проводять експертне оцінювання наданих медичних послуг;
  • аналізують документи — здебільшого первинну медичну документацію;
  • заслуховують пояснення сторін і думку спеціально запрошених експертів.
За результатами розгляду виносять рішення про те, чи порушив заклад правила та стандарти надання медичних послуг.

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати роботу сімейного лікаря

19 травня відзначаємо Всесвітній день сімейного лікаря. Тож з’ясуймо, які вимоги нині висуває законодавство до роботи лікарів первинної ланки медичної допомоги
16775

Як оформити відмову пацієнта від щеплення

Законодавство дозволяє громадянам відмовлятися від щеплень. Однак відмова від вакцинації має бути обдуманою та виваженою, а медичний персонал повинен володіти процедурою оформлення відповідних документів
78812