Чи обов’язково подавати вакансію на Єдиний вебпортал, якщо у керівника ЗОЗ закінчується контракт
Запитання
У директора комунального підприємства первинної ланки цього року закінчується контракт. Чи обов’язково подавати вакансію на Єдиний вебпортал? Чи має право орган місцевого управління продовжити контракт?
Відповідь
Під час воєнного стану керівників комунальних підприємств призначає орган місцевого самоврядування або начальник відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору. Так визначає частина 5 статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (далі — Закон № 389).
Юридичний супровід роботи медзакладу: прораховуємо ризики
Підставами для призначення слугують:
- заява кандидата на посаду;
- особова картка встановленого зразка;
- документи, що підтверджують громадянство України, освіту та досвід роботи;
- декларації за попередній рік у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Станом на листопад 2024 року ця норма Закону № 389 продовжує діяти.
Тепер проаналізуємо підзаконні нормативно-правові акти, що регламентують порядок проведення конкурсу та вимоги щодо застосування Єдиного вебпорталу вакантних посад у державних та комунальних закладах охорони здоров’я (далі — Єдиний вебпортал). До них належать:
- постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я» від 27.12.2017 № 1094 (далі — Постанова № 1094);
- постанова КМУ «Про затвердження Положення про Єдиний веб-портал вакантних посад у державних та комунальних закладах охорони здоров’я та внесення змін до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я» від 29.03.2024 № 358 (далі — Постанова № 358).
Пункт 3 Постанови № 358 визначає, що добір на вакантні посади в державних та комунальних закладах охорони здоров’я, зокрема конкурс на зайняття посади керівника, відбувається з використанням Єдиного вебпорталу. Функція Єдиного вебпорталу — публікувати оголошення та інформацію про вакантні посади в закладах охорони здоров’я.
Станом на 18 листопада 2024 року на Єдиному вебпорталі розміщене одне оголошення про проведення конкурсу на заміщення посади керівника КНП. Це оголошення містить дві підстави для проведення конкурсу — Постанова № 1094 та розпорядження міського голови.
Особливості конкурсу на посаду керівників закладів первинної медичної допомоги мають право визначати уповноважені виконавчі органи управління власника закладу охорони здоров’я (далі — органи управління; п. 2 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я, затвердженого Постановою № 1094). Тож, аби ознайомитися з такими особливостями, необхідно звернутися до відповідного органу управління.
Інформацію про вакантну посаду в закладі охорони здоров’я подають обласні, Київська міська державні адміністрації або військові адміністрації, у сфері управління яких перебувають заклади охорони здоров’я. Вони мають це зробити протягом 10 робочих днів, як утворилася вакансія (пп. 2 п. 4 Постанови № 358). Інформацію про стан реєстрації можна побачити на Єдиному вебпорталі за посиланням та в телеграм-каналі «Єдиний Портал Вакансій».
⚡ Працюємо з операційною системою ⚡ Встановлюємо необхідне програмне забезпечення ⚡ Організовуємо роботу та навчання працівників ⚡ Працюємо в команді ⚡ Працюємо з МІС
МОЗ на своєму сайті зазначило, що Єдиний вебпортал наразі існує як інструмент, що забезпечує прозоре та якісне проведення відбору на посаду керівника комунального підприємства.
Отже, з огляду на закон, призначити керівника поза конкурсною процедурою — не порушення. Проте положень, що дають право продовжити строк дії чинного контракту з керівником комунального підприємства в період дії воєнного стану, законодавство не містить.
Якщо доведеться зіткнутися з оскарженням рішення про призначення керівником комунального підприємства поза конкурсом, застосуйте аргумент для захисту. Закон має вищу юридичну силу, ніж підзаконні акти. Нормативно-правові акти приймають на основі законів. За змістом вони не мають суперечити законам. Підпорядкованість таких актів законам закріплена в статті 8 Конституції України. Якщо норми підзаконного акта суперечать закону, слід застосовувати норми закону.