Кабінет головної медсестри – облаштовуємо робоче місце

Кабінет головної медсестри, а саме зручність його облаштування, повинен сприяти працівнику у виконанні посадових обов’язків. А це потребує як певного технологічного рівня оснащення, так і створення психологічного комфорту. Читайте, як правильно організувати таке робоче місце.

Приміщення, в якому працює головна медична сестра, має відповідати санітарним нормам і правилам, що засвідчується висновком державної санітарно-епідеміологічної служби за місцем розташування закладу охорони здоров’я.

Найліпшим для здійснення професійних обов’язків головної медичної сестри є окремий кабінет. Його розмір має відповідати ергономічним вимогам, а базове оснащення — Табелям оснащення виробами медичного призначення структурних підрозділів закладів охорони здоров’я, затвердженим наказом Міністерством охорони здоров’я України від 05.06.1998 № 153. Засоби вимірювальної техніки мають бути метрологічно повіреними. Крім того, будь-який кабінет бажано пристосувати під специфічні потреби відповідного відділення. 

Комфортні побутові та санітарні умови

Важливою санітарно-гігієнічною вимогою до робочого кабінету головної медичної сестри є наявність рукомийника з чистим рушником та/або електросушаркою, а також забезпечення належного освітлення, опалення, вентиляції.

Звичайно, якщо простір закладу охорони здоров’я від початку проектують відповідно до його профілю, питання ергономіки враховують одразу і з цим не виникає особливих проблем у подальшій експлуатації приміщень, що використовують за призначенням. На практиці під кабінети фахівців нерідко відводять приміщення, які від початку мали експлуатуватися інакше. Тому частими є випадки, коли у приміщенні, де головна медична сестра проводить більшість робочого часу — приймає відвідувачів, проводить короткі поточні наради з підлеглими тощо — можуть бути занадто низька стеля, слабке чи навпаки надмірно яскраве освітлення, зайві шуми. Усе це впливає на працівників на підсвідомому рівні, збільшує втому, спричиняє немотивоване на перший погляд роздратування, пригніченість тощо. Отже, насамперед, треба потурбуватися про якісну звукоізоляцію, щоб, наприклад, у разі падіння на підлогу металевого інструмента не котилася луна через усе відділення. 

Кабінет головної медсестри – облаштовуємо робоче місце  Читайте більше за темою: "Документацію медичної сестри — управлінця"

Варто пам’ятати також, що у закладі охорони здоров’я матеріали поверхонь мають бути зручними для частого вологого прибирання. Використання пористих матеріалів на кшталт ракушняка або шпалер робить поверхні складними для дезінфекції та зовсім не відповідними функціональному призначенню кабінету. Нині існує безліч нових матеріалів, штукатурок, які дають змогу створити рівну матову поверхню (без зайвого блиску, щоб не посилити почуття холоднечі, ворожості), придатну для оброблення мийними засобами. Можна застосовувати і плитку, але ліпше покривати нею підлогу та нижню частину стін.

Кольорове рішення інтер’єру

Забезпечення психологічного комфорту та створення робочої атмосфери у кабінеті головної медичної сестри можуть бути досягнуті завдяки кольоровому рішенню інтер’єру. 
За допомогою кольору можна також візуально зменшити чи збільшити простір. Різні кольори по-різному впливають на психічний стан людини, що необхідно враховувати при оформленні інтер’єру приміщення.

Вибір і поєднання кольорів та відтінків мають враховувати профіль відділення, в якому розміщено кабінет. Так, у хірургічному відділенні перевагу слід надавати світлим відтінкам, що посилюють враження порядку, чистоти, стерильності, підсилюють психічну зібраність та організованість. У дитячому відділенні кольори мають бути більш яскравими, домашніми, знижувати відчуття страху та дистанції. Уникання білого в інтер’єрі закладу охорони здоров’я дає змогу зменшити страх дитини, налаштувати на проведення болісних і неприємних, але необхідних медичних маніпуляцій. У відділеннях реабілітації кольорові рішення мають стимулювати хворих до рухової активності, у хоспісах — посилювати позитивні емоції, відволікати пацієнтів від гнітючих думок.

Кабінет головної медсестри – облаштовуємо робоче місце  Читайте: "Заступник головного лікаря з медсестринства: завдання та обов’язки"

Меблювання приміщення

Першим необхідним компонентом кабінету є меблі. Вони мають бути сучасними, негроміздкими, ергономічними, поверхня меблів — стійкою до вологого прибирання з використанням дезінфікуючих засобів, а також, бажано, термостійкою.
Бажано, щоб колір меблів гармоніював з кольором стін. Якщо і стіни, і меблі пофарбовані у відтінки білого, стіни мають бути трохи темнішими та теплішими за меблі. Якщо в оформленні використано інші кольори, навпаки, світлішими ліпше зробити стіни (наприклад, світло-бежевий колір стін — темно-коричневі меблі, персикові стіни — сині меблі тощо). 
Основними меблями у кабінеті головної медичної сестри є письмовий стіл, офісний стілець, шафа, тумбочки, полички, сейф для ліків, важливих документів, печаток. Може також бути кушетка для пацієнтів. На вікнах ліпше використовувати не штори, а жалюзі — це виглядає більш стримано, акуратно, сучасно, до того ж полегшує вологе прибирання.

Органайзери, канцелярія та декор

Серед необхідних предметів інтер’єру робочого кабінету головної медичної сестри мають бути календар, годинник, таймер.
Організувати роботу головної медичної сестри, полегшити ведення й облік документів, створити електронні бази професійно необхідних даних щодо працівників, пацієнтів, лікувальних засобів тощо дасть змогу оснащення сучасною комп’ютерною технікою.
Для термінового спілкування з керівництвом і підлеглими слід встановити селекторний зв’язок, прямий внутрішній телефон. Також має бути проведений телефон міського зв’язку. Усе це дасть змогу більш ефективно організувати свою роботу та роботу підлеглих, зокрема, скоротити час на досягнення виробничих і особистих цілей, а також сприятиме підвищенню фахового рівня, запобіганню стресовим ситуаціям, збереженню високої працездатності.

Кабінет головної медсестри – облаштовуємо робоче місце

Завантажте Таблицю з порадами щодо вибору додаткових предметів облаштування,  кольорів та кімнатних рослин. 

Запахи у кабінеті медичної сестри

Як правило, якісне санітарне оброблення приміщень закладу охорони здоров’я асоціюється з використанням дезінфікуючих засобів, що вміщують хлор, а відсутність його специфічного запаху насторожує перевіряючих. Однак випари хлору подразнюють дихальні шляхи, можуть спричинити алергічні реакції, бронхоспазми, що є особливо небезпечним для пацієнтів дитячого віку. Тривале перебування у приміщенні, повітря якого просякнуте цими випарами, спричиняє роздратування, знижує працездатність.

Існують сучасні засоби дезінфекції, позбавлені таких недоліків, і серед них непогані перспективи використання у закладах охорони здоров’я мають засоби, створені на основі ефірних олій лікарських рослин. Фітонциди не тільки очищують повітря від шкідливих мікроорганізмів, нерідко перевищуючи ефективність хлорвмісних засобів у декілька разів, а й через ольфакторний (нюховий) аналізатор впливають на центральну нервову систему. Тож запахи можна використовувати для корекції емоційного стану пацієнтів, зниження втомлюваності персоналу, формування сприятливого психологічного мікроклімату.

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді