Вживання санітарно-протиепідемічних заходів важливе для протистояння внутрішньолікарняним інфекціям, що поширюються в медичних закладах. Тому прискіплива увага до деталей та бездоганна чистота усіх приміщень лікарні – запорука безпеки медичних працівників та пацієнтів.
Затверджує «Державні санітарні норми і правила "Санітарно-протиепідемічні вимоги до закладів охорони здоров'я, що надають первинну медичну (медико-санітарну) допомогу" Наказ МОЗ від 02.04.2013 № 259.
Перед початком та після закінчення робочого дня має проводитися прибирання: водою з мийними чи дезінфікуючими засобами промивають підлогу та всі інші поверхні – столи, обладнання, двері та підвіконня.
Медичні інструменти, які контактують з виділеннями чи слизовими оболонками пацієнта, проходять передстерилізаційну обробку, стерилізацію та дезінфекцію.
Читайте про "Методи стерилізації виробів медичного призначення"
Як зберігати інвентар?
Швабри, віники та інше приладдя для прибирання потрібно дезінфікувати після кожного використання. Важливо, щоб інвентар був призначений для прибирання конкретного приміщення. Для цього на ньому роблять маркування, яке дозволяє стежити за правильністю використання. В медичному кабінеті інвентар для прибирання зберігати не можна.
Поточне та генеральне прибирання
Окрім щоденного дворазового прибирання щомісячномає проводитися генеральне прибирання згідно з затвердженим графіком. В приміщеннях, де проводять медичні процедури та потрібно підтримувати асептичний режим, генеральне прибирання роблять щотижня.
Якщо в приміщенні перебував інфекційний хворий, то після цього кабінет дезінфікують відповідно до виду інфекції.
Читайте докладно про "Поточні та генеральні прибирання маніпуляційного кабінету"
А також перегляньте інструкцію, як проводити "Генеральне прибирання в стоматологічному кабінеті"
Медичний одяг має бути змінним та мінятися кожного дня. Зберігати його потрібно окремо від особистого одягу у шафі з роздільними поличками. Крім щоденного комплекту одягу у медичного працівника має бути запасний, який знадобиться у випадку непередбачуваного забруднення. Працівники, які не є медичним персоналом, повинні носити змінне взуття та одяг.
Не варто забувати, що своєчасна зміна та правильна стерилізація гумових рукавичок – обов’язкова умова дотримання санепідрежиму.