Проведення поточного вологого прибирання: основні вимоги

Стаття містить низку рекомендацій щодо проведення поточного вологого прибирання у закладі охорони здоров’я та розроблення локального Порядку проведення поточного вологого прибирання.

Порядок проведення поточного вологого прибирання (далі — Порядок), що визначає правила організації і проведення поточного вологого прибирання процедурного, перев’язувального, оглядового кабінетів, приміщень маніпуляційної й операційної, потрібно затвердити на рівні вашого лікувально-профілактичного закладу (ЛПЗ).

Дотримання Порядку, а саме вдосконалення організації і проведення поточного вологого прибирання приміщень, дає змогу знизити ризик виникнення та поширення внутрішньолікарняних інфекцій. Вимоги, викладені у Порядку, поширюватимуться на всі категорії приміщень. Відповідальність за дотримання положень Порядку несуть старші медичні сестри відділень. Контролює дотримання положень Порядку головна медична сестра.

Проведення поточного вологого прибирання: основні вимогиЧитайте більше: "Поточні та генеральні прибирання маніпуляційного кабінету"

У локальному Порядку обов’язково пропишіть вимоги до інвентарю.

Нагадаємо, що до інвентарю для прибирання належать:

  • маркована посудина (градуйована) для очищення поверхонь, об’ємом 3 л;
  • марковане відро (градуйоване) для миття підлоги, об’ємом 10 л;
  • одна маркована швабра для підлоги;
  • чисті марковані ганчірки (серветки) для миття й оброблення поверхонь меблів, устаткування, стін (по кілька штук для замінювання у разі забруднення);
  • чисті ганчірки для миття підлоги;
  • контейнер (градуйований, з кришкою) для замочування використаних ганчірок.

Проводьте в установленому порядку поточне вологе прибирання не менше двох разів на добу, використовуючи мийні та дезінфікуючі засоби, дозволені для застосування у ЛПЗ.

Проводьте прибирання за допомогою дезінфікуючих засобів, що не мають подразливої і сенсибілізуючої дії та дозволені для використання у присутності пацієнтів.

Оброблення приміщень

Оброблення приміщень, де необхідно дотримуватися особливого режиму стерильності, асептики й антисептики, проводьте у режимі, що забезпечує знищення бактерій, вірусів, грибів. Оброблення приміщень, де не обов’язково дотримуватися особливого режиму стерильності, асептики й антисептики, проводьте в режимі, що забезпечує знищення бактерійної мікрофлори.

Проведення поточного вологого прибирання: основні вимогиЧитайте: "Генеральне прибирання в стоматологічному кабінеті: повна інструкція"

Перед прибиранням не забувайте вимити руки, одягнути халат і рукавиці. Приготувати розчин мийного дезінфікуючого засобу, використовуючи мірні посудини (норма витрати робочого розчину під час дезінфекції методом протирання вказана в інструкції із застосування дезінфікуючого засобу).

Чистою ганчіркою, змоченою робочим розчином у посудині для оброблення поверхонь, обробіть всі горизонтальні поверхні у приміщенні. Усі оброблені поверхні залишіть вологими на час експозиційної витримки дезінфікуючого розчину.

Після закінчення експозиційної витримки видаліть дезінфікуючим розчином плями і видимі забруднення зі стін, дверей та інших поверхонь. Особливу увагу приділіть вимикачам і дверним ручкам, а також ділянкам навколо них.

Проведення поточного вологого прибирання: основні вимогиЧитайте: "Методи стерилізації виробів медичного призначення"

При видимому забрудненні використані ганчірки слід замінити й обробити дезінфікуючим розчином у контейнері для замочування (час дезінфекції вказано в інструкції із застосування дезінфікуючого засобу). Після цього ганчірки слід прополоскати та висушити. Після оброблення поверхонь потрібно узяти ганчірки для прибирання підлоги, змочити дезінфікуючим розчином у відрі для миття підлоги та вимити підлогу.

Завершення прибирання

Після вологого прибирання у приміщеннях, де необхідно дотримуватися особливого режиму стерильності, асептики й антисептики, проведіть знезараження повітря бактерицидною лампою.

Після закінчення прибирання весь інвентар для прибирання продезінфікуйте, повністю зануривши у дезінфікуючий розчин на час експозиційної витримки, після цього просушіть його та приберіть до шафи, призначеної для зберігання інвентарю для прибирання. Після закінчення робіт проведіть гігієнічне оброблення рук.

Проведення поточного вологого прибирання: основні вимогиЧитайте:"  Сучасні дезінфікуючі засоби та їх застосування в медицині"

Медичний персонал, що здійснює прибирання приміщень, повинен проходити попередній і періодичний (раз на рік) медичні огляди. Осіб, у яких є підвищена чутливість до хімічних речовин, що використовуються при прибиранні приміщень, від роботи усувають.

До роботи допускають осіб не молодше 18 років, що пройшли відповідний інструктаж щодо функціональних обов’язків, охорони праці, запобіжних заходів під час роботи з дезінфікуючими та мийними засобами.

Медичний персонал, що здійснює прибирання приміщень, повинен знати правила надання першої медичної допомоги у разі отруєння дезінфікуючими засобами. У кожному відділенні має бути аптечки для надання невідкладної медичної допомоги.

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів (ІІ група)

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді