Індивідуалізація назви медзакладу: як не порушити закон?

Законодавство дуже вимогливе до назви медзакладу, а за деякі порушення керівництво може заробити штраф. Попри все це, назва — способ виокремитися серед конкурентів. Читайте, як індивідуалізувати медзаклад і не порушити правила.

Одна з цілей суб’єкта господарювання — здобути гідну позицію на ринку товарів і послуг. Для цього йому слід ідентифікувати свій заклад за допомогою таких засобів, як-от:

  • знак для товарів і послуг, або торговельна марка;
  • комерційне (фірмове) найменування.

Фірмове (комерційне) найменування —

назва, якою юридична особа або фізична особа — підприємець позначають себе на ринку і яку використовують, аби ідентифікувати їх у господарських (комерційних) відносинах

Суб’єкт господарювання — юридична особа або громадянин-підприємець — може мати комерційне найменування (ч. 1, 3, 5 ст. 159 ГК). Воно дає змогу вирізнити конкретну особу серед решти та не має вводити в оману споживачів щодо її справжньої діяльності.

Індивідуалізація назви медзакладу: як не порушити закон?Читайте: "Етичний кодекс медсестри"

Чинне законодавство не містить вимог ні щодо тотожності комерційного найменування найменуванню юридичної особи, ні щодо змісту комерційного найменування. Тож комерційне найменування може повністю або частково збігатися з власною назвою юридичної особи або ні.

Особи можуть мати однакові комерційні найменування, якщо це не вводить в оману споживачів щодо товарів, які вони виробляють та (або) реалізовують, та послуг, які надають.

Знак для товарів і послуг та комерційне найменування — об’єкти інтелектуальної власності.

Закон охороняє фірмове найменування в усіх країнах Союзу* незалежно від того, чи є воно частиною товарного знаку. При цьому не обов’язково спеціально подавати заявку чи реєструвати його (ст. 8 Паризької конвенції про охорону промислової власності від 20.03.1883). Особа, яка використовує чуже комерційне найменування, на вимогу його власника зобов’язана припинити це робити і відшкодувати завдані збитки.

* Країни, які підписали Паризьку конвенцію, утворюють Союз з охорони промислової власності.

Нині в Україні немає окремого реєстру фірмових найменувань. Найліпший спосіб захистити таке найменування — зареєструвати як торговельну марку. 

Індивідуалізація назви медзакладу: як не порушити закон?Читайте: "Повышение квалификации медработников: новые условия"

Право на торговельну марку дає змогу використовувати знак щодо всіх товарів і послуг, для яких отримали охорону. Тож суб’єкти господарювання під час реєстрації торговельної марки використовують словесне позначення (логотип) свого фірмового найменування.

Торговельна марка не має суперечити публічному порядку, принципам гуманності та моралі тощо, інакше на неї не поширюватиметься дія Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15.12.1993 № 3689-XII.

Торговельна марка — важлива складова створення бренду та маркетингу приватних закладів охорони здоров’я, адже споживачі цінують репутацію, імідж і якість, які з нею асоціюються. Споживач готовий платити більше за продукт із торговельною маркою, який завоював його прихильність і має позитивні відгуки.

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді