Коли кожна секунда важлива. Поліпшення екстреної допомоги

Реформа екстреної медицини України — один із пріоритетних напрямків діяльності Міністерства охорони здоров’я України. Щоб обговорити зміни та розвиток системи невідкладної допомоги, МОЗ організувало нараду з керівниками обласних Центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф

Реформу системи екстреної медицини неможливо провести за 1 день, адже необхідні якісні зміни у системі освіти, фінансуванні, принципах роботи персоналу швидкої допомоги, протоколах надання допомоги.

Важливими елементами змін є забезпечення карет швидкої допомоги сучасним обладнанням та медикаментами, створення відділень невідкладних станів у лікарнях, поліпшення роботи диспетчерської системи, яка відсіюватиме непрофільні дзвінки, забезпечуватиме миттєвий зв’язок з оператором та направлятиме на місце пригоди найближчу карету. А також створення кол-центру безкоштовного, конфіденційного сервісу, до якого можна зателефонувати за порадою лікаря щодо здоров’я чи потрібною інформацією.

Під час обговорення в.о. міністра доктор Уляна Супрун наголосила, що зміни у системі екстреної медичної допомоги в жодному разі не призведуть до скорочення кількості підстанцій швидкої чи звільнення лікарів. Так, широка мережа підстанцій — це один із тих елементів, який зможе забезпечити доїзд швидкої не за 20 хв., а за 8 хв.

Значну увагу приділили навчанню парамедиків та екстрених медичних техніків.

Доктор Супрун зазначила, що за перехідний 5-річний період відбуватиметься перепрофілювання лікарів і фельдшерів швидкої допомоги на парамедиків, які проходитимуть 4-модульний навчальний курс.

Загалом навчання парамедиків триватиме три роки: два роки теоретичного навчання, один — стажування у бригадах швидкої допомоги. Екстрений медичний технік — це коротший курс, тривалістю 4-5 тижнів, по завершені якого випускник зможе надавати базову допомогу на догоспітальному етапі. Такі зміни дають змогу створити ефективну систему надання невідкладної допомоги за коротший час та з меншими фінансовими витратами.

Отже, головне завдання реформи — забезпечити максимально скоординовані та професійні дії на всіх етапах: від дзвінка у швидку до спеціалізованого відділу у лікарні.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді