Господарський кодекс втратив чинність: чи скасовувати штатний розпис
Підпишіться на Telegram-канал Медична справа. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
28.08.2025 увійшов в дію Закон України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» від 09.01.2025 № 4196-IX (далі — Закон № 4196), який скасував Господарський кодекс України (ГК). Чи скасовувати штатний розпис через те, що втратив чинність ГК?
Ні, штатний розпис продовжує діяти. Понад те, підприємства й надалі повинні мати штатний розпис відповідно до нормативних актів, які поширюються на підприємство. Аналогічна позиція в Мінекономіки та Держпраці.
Держпраці вважає доцільним, щоб роботодавець мав штатний розпис (лист від 07.08. 2025 № 2983/2.3/2.1-25а).
Штатний розпис є обов’язковим. Він необхідний, щоб урегульовувати та забезпечувати права працівників на працю, захист від незаконного звільнення та оплату праці (лист Мінекономіки від 19.08.2025 № 4701-05/55169-09).
ГК втрачає чинність 28 серпня 2025 року. Однак це не впливає на чинність затвердженого штатного розпису на підприємстві й на необхідність затверджувати штатний розпис в майбутньому.
Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (ч. 3 ст. 64 ГК). Ця норма встановлює право підприємства самостійно формувати свій штатний розпис, та не зобов’язує всі підприємства затверджувати організаційну структуру і штатний розпис.
Про необхідність затвердити штатний розпис йдеться в інших нормах законодавства, які діють і після 28 серпня 2025 року.
Зверніть увагу! Затверджений штатний розпис не втрачає чинності після 28 серпня 2025 року. Тому не потрібно видавати наказ про продовження строку дії штатного розпису після цієї дати.
Нагадаємо, які ще зміни торкнуться сфери охорони здоров'я через скасування ГК.
За матеріалом Експертус Медзаклад