Як надавати медичні послуги за е-направленням

UA RU
Менш ніж за пів року, а саме із 1 січня 2021-го, усі заклади охорони здоров’я виписуватимуть електронні направлення. І, відповідно, за такими направленнями й надаватимуть медичні послуги. Чим відрізнятиметься цей процес від нинішнього і що потрібно знати вже зараз, щоб уникнути помилок?
Зміст статті:
Організація роботи з направленнями Функції уповноваженої особи Функції виконавця направлення Випадки, коли послуги за направленням можна не надавати

ЕСОЗ: останні зміни

 

Якщо пацієнт має електронне направлення, він має право безплатно отримувати медичні послуги, які йому гарантує Програма медичних гарантій (далі — Програма). Випадків, коли можна надавати послуги в межах Програми без електронного направлення, небагато. Зокрема, коли пацієнт:

  • отримує

     

    ПМД

     

  • звертається, щоб отримати вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах у шести лікарів —
    • акушера-гінеколога
    • психіатра
    • нарколога
    • стоматолога
    • педіатра
    • фтизіатра
  • консультується та тестується на ВІЛ-інфекцію
  • отримує платні послуги

В інших випадках безплатні медичні послуги надавайте за наявності в пацієнта електронного направлення. Як діяти в такій ситуації та які документи при цьому оформити — читайте далі.

✅✅✅ Документація поліклініки і стаціонару: 5 обов'язкових бланків

Як надавати медичні послуги за е-направленням

Скачати

Організація роботи з направленнями

Організацію медичного обслуговування за направленням пропишіть у правилах внутрішнього розпорядку (п. 3 розд. ІІІ Порядку направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я та фізичних осіб — підприємців, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та надають медичну допомогу відповідного виду, затвердженого наказом МОЗ від 28.02.2020 № 586; далі — Порядок № 586). Розмістіть їх у доступних для пацієнтів місцях:

  • біля реєстратури
  • у приймальному відділенні
  • у приміщеннях для очікування
  • на вебсайті тощо

Визначте особу, яка буде уповноважена реєструвати звернення пацієнтів за отриманням послуг (далі — уповноважена особа). На практиці такі функції найчастіше виконує медичний реєстратор.

Організуйте в закладі електронну чергу очікування, щоб реалізувати права пацієнтів на доступ до медичної допомоги.

Упровадження електронної черги та електронної медичної документації: скачати зразки документів
Як надавати медичні послуги за е-направленням

 

Функції уповноваженої особи

Коли пацієнт звернеться до вас у заклад, щоб отримати медичну послугу, уповноважена особа має попросити його надати номер запису про направлення або паперову форму цього запису. Після цього уповноважена особа:

  • перевіряє статус запису про направлення в електронній системі охорони здоров’я (далі — система)
  • повідомляє пацієнту, чи може він отримати медичне обслуговування за направленням у вашому закладі за Програмою
  • пропонує пацієнту обрати лікаря чи іншого медичного працівника, який надаватиме послуги за направленням, якщо такий вибір є
  • узгоджує з пацієнтом дату та час, коли пацієнт може отримати послуги за направленням

Буває, що неможливо визначити дату надання медичних послуг або цю послугу можна надати не раніше, ніж через місяць із дати звернення. У такому випадку уповноважена особа повідомляє пацієнту орієнтовний строк очікування (п. 2 розд. ІІІ Порядку № 586)

NB! Щонайменше за три дні до дати запланованого прийому повідомте про нього пацієнта. Не забудьте вказати час.

За одним направленням пацієнт має право очікувати на повідомлення про дату та час прийому або госпіталізації у різних суб’єктів господарювання. Однак дату та час прийому або госпіталізації за направленням може зафіксувати лише один із них.

 

Функції виконавця направлення

Під час першої взаємодії з пацієнтом за направленням медичний працівник, який надає консультативні, діагностичні або інші послуги за направленням (далі — виконавець направлення), відкриває новий епізод медичної допомоги. Про це вносить запис до системи.

NB! На підставі одного направлення можна відкрити лише один епізод медичної допомоги. Тож після початку прийому в одному закладі пацієнт не має права скористатися тим самим направленням в іншому закладі. Так само він не може звернутися за одним направленням, приміром, до двох алергологів в одному закладі.

Запитайте в пацієнта, чи не отримує він одночасно медичну допомогу в кількох медичних працівників або суб’єктів господарювання. Якщо так — за потреби налагодьте з ними взаємодію. Наприклад, можете направляти до них запити, організовувати консультації чи навіть консиліуми. Координує цей процес зазвичай лікар первинної медичної допомоги.

Виконавець направлення має право запитувати інформацію, що потрібна для надання медичної допомоги:

  • у пацієнта
  • ініціатора направлення
  • інших медичних працівників, які надавали або надають медичну допомогу пацієнту.

Зазначені особи повинні надати наявну в них інформацію, дотримуючи вимог законодавства щодо лікарської таємниці, конфіденційності та захисту персональних даних (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 586).

Якщо пацієнт потребує повторних візитів, щоб продовжити отримувати медичні послуги за направленням в того ж суб’єкта господарювання, лікар, що надавав послуги, створює нове направлення.

Коли лікар завершує надання медичних послуг за направленням, то закриває епізод медичної допомоги. Відповідно, уносить про це інформацію в систему.

 

Випадки, коли послуги за направленням можна не надавати

Порядок № 586 визначає сім випадків, коли не можна надавати медичні послуги, навіть якщо пацієнт має направлення. Отже, не надавайте послуги, якщо:

  1. Не маєте права або можливості надавати відповідні послуги згідно із законодавством та ліцензією на право провадження господарської діяльності з медичної практики
  2. Пацієнт уже отримав послуги за цим направленням
  3. Ініціатор направлення відкликав це направлення
  4. Закінчився строк дії направлення
  5. Під час попереднього огляду пацієнта лікар встановив, що пацієнт не потребує надання медичних послуг за направленням або має медичні протипоказання до таких послуг
  6. Пацієнт не надає згоду на медичне втручання для отримання послуги за направленням, крім випадків, коли відповідно до закону така згода не потрібна
  7. Пацієнт не виконує медичних приписів або правил внутрішнього розпорядку вашого закладу, за умови, що це не загрожуватиме життю хворого і здоров’ю населення

У будь-якому випадку поясніть пацієнту причини відмови. А за наявності підстав, передбачених підпунктами 5—7, виконавець направлення має повідомити про неможливість надання послуг ще й ініціатора направлення. Унесіть до системи відповідний запис, де зазначте причину ненадання пацієнту послуги за направленням.

✎ За перші два місяці роботи Програми 22 359 лікарів виписали понад 888 тис. електронних направлень. Серед них 858 тис. — за Програмою. Направлення отримали 489 тис. пацієнтів.

Понад 202 тис., або 24% направлень за Програмою вже виконали. Із них майже 6% становлять ургентні випадки.

 



зміст

Як створити наглядову раду ЗОЗ: алгоритм дій від розробників постанови

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді