Алгоритм надання екстреної медичної допомоги пацієнтам з COVID-19

UA RU
Розгляньте порядок дій оператора оперативно-диспетчерської служби та працівників бригади швидкої допомоги у разі виявлення пацієнта з коронавірусом
Зміст статті:
7 основних запобіжних заходів для захисту від COVID-19 Дії оперативно-диспетчерської служби Дії бригади екстреної медичної допомоги, яка виїжджає до пацієнта з підозрою на COVID-19 Заповнення медичної документації

Антикризовий онлайн-марафон ➤ ВЗЯТИ УЧАСТЬ

За наявності симптомів коронавірусу хворий має зателефонувати до свого сімейного лікаря. Лікар встановлює діагноз та виїжджає сам або направляє спеціальну мобільну бригаду, що забере зразки для дослідження у вірусологічній лабораторії.

✎ Коронавірусна хвороба (COVID-19) — шифр за МКХ-10: U07.1 2019-nCoV гостра респіраторна хвороба (тимчасова назва).

Встановивши діагноз, лікар вирішує, що робити з хворим:

  • лікувати вдома під медичним спостереженням лікуючого лікаря
  • чи відправити на госпіталізацію до стаціонару
Особи, які не підписали декларацію із сімейним лікарем мають зателефонувати на номер швидкої медичної допомоги 103. Диспетчер за необхідності направить мобільну групу:
  • для забору зразків
  • для госпіталізації хворого, якщо той потребує цілодобового медичного нагляду

Екстрену медичну допомогу пацієнтам з COVID-19 надають відповідно до Стандарту екстреної медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19, затвердженого наказом МОЗ від 28.03.2020 № 722.

✎ Наказ МОЗ № 722 розроблений відповідно до рекомендацій ВООЗ та CDC. Останні зміни до наказу № 722 вніс наказ МОЗ від 09.04.2020 № 827.

Клінічний маршрут пацієнта в системі екстреної медичної допомоги поданий у додатку 1 до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)».

Клінічний маршрут пацієнта в системі екстреної медичної допомоги

Клінічний маршрут пацієнта в системі екстреної медичної допомоги

Скачати

7 основних запобіжних заходів для захисту від COVID-19

7 основних запобіжних заходів для захисту від COVID-19

Скачати

Дії оперативно-диспетчерської служби

Пацієнт звертається за екстреною допомогою — диспетчер ОДС проводить опитування за алгоритмом.

Алгоритм поданий на офіційному вебсайті НСЗУ.

NB! Оператор приймає виклик як зазвичай, відповідно до інструкцій для надання допомоги до приїзду бригади у загрозливих для життя станах (наприклад, СЛР чи прийому Геймліха).

Алгоритм опитування пацієнта з підозрою на коронавірус

1. Контактні дані пацієнта: адреса і номер телефону.

2. Стан пацієнта: в свідомості/без свідомості, дихає/не дихає, вік.

3. Якщо пацієнт без свідомості, негайно передайте інформацію про виклик виїзній бригаді і продовжуйте розмову, надаючи рекомендації щодо допомоги до приїзду бригади ЕМД.

4. Головна скарга:

  • переважаючі симптоми: лихоманка, кашель, задишка, утруднене дихання
  • запитайте, чи перебувала особа в епідемічному осередку, чи мала контакт із пацієнтом з підозрою або підтвердженим інфікуванням COVID-19 протягом останніх 14 днів

5. Чи поряд перебуває хтось із подібними ознаками респіраторної інфекції.

6. Чи спостерігались протягом останніх 1—2 днів такі ознаки: лихоманка чи озноб, сильний кашель, блювання чи діарея.

7. Якщо скарги пацієнта не пов’язані з ознаками респіраторного захворювання, запитайте, чи контактні особи не мають проявів респіраторного захворювання.

Пацієнтам, які не мають показань до госпіталізації, оператор ОДС радить самоізолюватися та звернутися до сімейного лікаря. Якщо пацієнт не має сімейного лікаря — має зателефонувати на регіональну або національну гарячу лінію COVID-19.

Дії бригади екстреної медичної допомоги, яка виїжджає до пацієнта з підозрою на COVID-19

Пацієнтів з показаннями до госпіталізації бригада ЕМД доставляє у визначений у регіоні заклад охорони здоров’я.

NB! Персонал бригад ЕМД має використовувати ЗІЗ під час огляду, надання екстреної медичної допомоги і транспортування пацієнта з підтвердженим діагнозом або підозрою на COVID-19 (п. 2 Стандарту 4).

До приїзду

1. Отримати інформацію від диспетчера.

2. Підготувати необхідний комплект засобів індивідуального захисту.

3. Підготувати необхідний набір для проведення обстеження та надання екстреної медичної допомоги.

Під час первинної оцінки пацієнта

4. Дотримуватися безпечної дистанції (більше 2 м).

5. Визначити рівень свідомості.

6. Оцінити дихання, колір шкірних покривів.

7. Запропонувати пацієнту одягнути маску.

COVID-19: що відомо про вірус та як ВООЗ радить протидіяти хворобі

Під час надання допомоги

8. Опитати пацієнта за схемою SAMPLE.

9. Прийняти рішення щодо госпіталізації на основі проведеного обстеження:

— наявність у пацієнта симптомів/ознак вірусного захворювання:

• кашель
• нежить
• біль у горлі
• загальна слабкість

— життєві показники:

• ЧД
• сатурація крові
• ЧСС
• АТ
• шкала ком ГЛАЗГО

— загрозливі ознаки:

• біль в грудній клітці
• задишка в спокої; ціаноз
• порушення свідомості
• ознаки дихальної недостатності
• інші ознаки, що свідчать про критичний стан пацієнта

Як провести повторний інструктаж з ОП в умовах карантину

10. Якщо у пацієнта немає змін, під час обстеження слід застосовувати стандартні методи надання екстреної медичної допомоги, залежно від наявного невідкладного стану чи скарги. Якщо у пацієнта наявні ознаки вірусного захворювання, життєві показники в межах норми та відповідно відсутні загрозливі ознаки, слід рекомендувати залишатися вдома, при цьому необхідно повідомити про таке рішення сімейного лікаря. Якщо, окрім симптомів вірусного захворювання, є порушення хоча б одного з життєвих показників та інші загрозливі ознаки, пацієнта слід госпіталізувати у визначений заклад охорони здоров’я.

Під час транспортування

11. Повідомити лікарню про транспортування пацієнта.

12. За змоги дотримувати необхідної відстані до пацієнта.

13. Якщо це можливо, не транспортувати членів сім’ї разом із пацієнтом. Якщо пацієнта супроводжують інші особи, вони повинні одягнути захисну маску.

14. Дотримувати заходів безпеки під час проведення аерозоль-генеруючих та інвазивних маніпуляцій.

15. Виконувати протоколи надання екстреної медичної допомоги.

✅✅✅

Обробка транспортного засобу ЕМД після транспортування пацієнта із підозрою або підтвердженим інфікуванням COVID-19

Заповнення медичної документації

Бригада ЕМД заповнює звичну медичну документацію після того, як фахівці ЕМД завершили транспортування, зняли ЗІЗ і провели гігієнічну обробку рук.

Дані, вказані в документах, мають збігатися з даними приймального відділенням про стан пацієнта.

Медична документація ЕМД містить:

  • перелік всіх працівників бригади, які контактували із пацієнтом
  • ступінь контакту: не було контакту з пацієнтом, прямий контакт з пацієнтом під час надання допомоги

За потреби керівники ЦЕМД повинні забезпечити персонал ЕМД листками тимчасової непрацездатності.

Робота за програмою медичних гарантій у 2025 році

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді