Наставником обирають такого працівника, який, зокрема, має необхідний досвід роботи, першу або вищу кваліфікаційну категорію, знає алгоритми, правила і стандарти сестринського догляду за пацієнтами. Однак у наставника мають бути не лише хороші професійні якості, а й особистісні. Так, під час навчання стане у пригоді вміння добре пояснювати, знаходити творчий підхід до вирішення проблеми, а головне — бажання допомогти молодому фахівцю.
Зразки планів на 2020-й: скачайте
Наставницьку роботу потрібно організувати на всіх рівнях: починаючи з наказу по медзакладу, закінсчуючи індивідуальним плануванням роботи наставника та молодого фахівця. Об’єднує ці два документи загальний план роботи — Перелік організаційних заходів для проведення наставницької роботи.
Перегляньте зразки документів:
Перелік організаційних заходів
для проведення наставницької роботи
№ з/п | Захід | Примітка |
1 | Визначити кандидатури фахівців у структурному підрозділі із числа молодших спеціалістів з медичною освітою з першими або вищими кваліфікаційними категоріями, які можуть стати наставниками молодих фахівців | |
2 | Опрацювати разом із наставниками та молодими фахівцями Положення про наставництво | |
3 | Ознайомити молодих фахівців з організацією роботи структурного підрозділу, посадовою інструкцією, визначити рівень теоретичних знань та оволодіння навичками | |
4 | Дотримувати алгоритму передачі досвіду: 1. «Я розкажу — ти послухай». 2. «Я покажу — ти подивись». 3. «Зробімо разом». 4. «Зроби сам, а я підкажу». 5. «Зроби сам і розкажи, що зробив» | |
5 | Скласти план роботи за результатами співбесіди, який передбачає освоєння теоретичних знань та навичок | |
6 | Голова навчально-виховного сектору та голова Ради наставників має контролювати, вибірково перевіряти стан організації та хід виконання плану наставництва у структурних підрозділах закладу та у школі для молодих фахівців. Результати обговорити на Раді медичних сестер |
Заступник головного лікаря
з медсестринства Очеретняна О.М. Очеретняна