Телесестринство: принципи та організація роботи

Впровадження телемедицини неможливе без залучення всіх медпрацівників. Тому зараз частіше говорять про телесестринство для надання медсестринської допомоги дистанційно. Читайте, яким чином це відбуватиметься, як провести попереднє навчання персоналу та які технології потрібно залучати для роботи.

Стрімкий розвиток інформаційних технологій не оминув і галузь охорони здоров’я. Одним із сучасних напрямів розвитку інформатизації медицини є телемедицина (від грец. tele — дистанція, лат. meder — лікування). Ця система допомагає виграти такий дорогоцінний час, стерти кордони між містами і надати якісну медичну допомогу тим, хто її потребує.

 

Телемедсестринство (від англ. telenursing) — використання телекомунікацій та інформативних комп’ютерних технологій для надання сестринської допомоги і забезпечення координованої роботи медсестер, коли фізична відстань є критичним чинником.

Телесестринство спрямоване поліпшувати якість і доступність допомоги пацієнтам, особливо тим, що перебувають на амбулаторному лікуванні. Цей вид телемедицини дає змогу пацієнтові та його родині стати активними учасниками лікувального процесу, особливо за хронічних захворювань, а медсестрам — надавати точну і якісну інформацію, здійснювати реальночасову підтримку.

Використовувати телемедсестринство можна амбулаторно, в лікарні, у телемедичному центрі або за допомогою мобільних пунктів.

Телесетринство: принципи та організація роботиЧитайте: "Телемедицина в Україні: як надавати послуги віддалено"

Обов’язки медичної сестри в телесестринстві

Законодавством України обов’язки медсестри, яка надає дистанційну допомогу, чітко не визначені. Тому звернемося до досвіду колег з інших країн, які успішно застосовують телемедицину.

У Додатку 2 наведені основні принципи телесестринства, які визначає Асоціація Медсестер Нової Шотландії (Nurses Association of Nova Scotia, 2000).

Основні принципи телесестринства (визначені Асоціацією Медсестер Нової Шотландії)

1. Ефективне телесестринство має:

  • розширювати й поліпшувати діючу систему охорони здоров’я;
  • установлювати оптимальний, а за необхідності невідкладний, доступ до медичних послуг;
  • поліпшувати якість життя;
  • корегувати обсяг медичних послуг;
  • захищати конфіденційність/приватність медичної інформації.

2. Обов’язки медичної сестри, що здійснює телемедичну діяльність:

  • встановлювати взаємини «пацієнт-медсестра» на засадах оцінки, планування, дослідження потреб пацієнта;
  • співпрацювати з іншими медичними службами для якіснішого надання допомоги;
  • визначати, коли телесестринство є найбільш ефективним і доступним методом допомоги, що відповідає потребам пацієнта;
  • надавати допомогу відповідно до ухвалених стандартів, протоколів, етичних норм;
  • якісно надавати медсестринську допомогу, поліпшувати власні знання і вміння щодо використання технологій;
  • враховувати психологічні, культурні, релігійні й інші особливості пацієнта;
  • інформувати пацієнта про можливості й обмеження телесестринства, здійснювати очні візити, коли це необхідно;
  • дотримувати інформованої згоди;
  • вести практику на принципах доказової медицини.

3. Функції медичної сестри, що проводить телемедичну діяльність:

  • керувати звертаннями (дзвінками, листами) пацієнтів;
  • моніторувати результати діагностичних обстежень, призначень і плану лікування;
  • координувати спеціалізовану й первинну допомогу;
  • моніторувати ефективність протоколів (знеболювання, інсулін).

Телесетринство: принципи та організація роботиЧитайте: "Утилізація бактерицидних ламп: правила для медзакладу"

Домашнє телеконсультування 

Процес спостереження за станом здоров’я пацієнта, який перебуває за межами закладу охорони здоров’я, із застосуванням телемедицини, називають домашнім телеконсультуванням. Нині домашня телемедицина є найефективнішим напрямом для телесестринства.

Ідея домашньої телемедицини народилася ще в середині 1990-х років. Причинами появи домашньої телемедицини стали:

  • неадекватний рівень медичної допомоги в низці груп населення;
  • необхідність оптимізації системи охорони здоров’я;
  • глобальне старіння населення;
  • неефективність «паперово-дільничної» медицини.

У системі домашньої телемедицини саме медичні сестри є «першою лінією оборони».

Телесетринство: принципи та організація роботиЧитайте: "Обработка тонометра Маклакова: дезинфекция и стерилизация

Обов’язки медичної сестри у системі домашньої телемедицини

 

Телемедсестринство в домашній телемедицині знижує кількість особистих візитів медичних працівників до пацієнта, фінансові витрати та до 50% — кількість повторних госпіталізацій. Завдяки телемедсестринству поліпшуються соціальні й моральні показники.

Отже, сьогодні телемедицина є ефективним способом надання своєчасної медичної допомоги. Завдяки цій технології медпрацівники всього світу отримують можливість використовувати всесвітню інформаційну базу даних і обмінюватися безцінним досвідом з колегами, що перебувають у різних куточках земної кулі. Ці можливості сприяють розвитку медицини.

Використання сучасних телемедичних систем є одним з найперспективніших шляхів реформування вітчизняної системи охорони здоров’я. Це дає змогу за порівняно короткий строк і в умовах обмеженого фінансування ефективніше використовувати кошти на розв’язання завдань медичного моніторингу, підвищити якість лікування, знизити ризик захворювань, збільшити тривалість життя населення тощо.

Атестація медичних працівників — 2025

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді