Цивільно-правовий договір КНП з фахівцем, який не має статусу ФОП

2777

Запитання

Чи може комунальне некомерційне підприємство заключити цивільно-правовий договір на виконання робіт з фахівцем, що не має статусу ФОП? Якщо можна, то на який термін? (Орфографія та пунктуація автора збережені)

Відповідь

Правові та економічні засади закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі — Закон про публічні закупівлі).

Як скласти номенклатуру справ

Договір про закупівлю — договір, що укладають замовник та учасник за результатами процедури закупівлі, та який передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари (п. 5 ч. 1 Закону про публічні закупівлі).

До замовників належать зокрема й органи місцевого самоврядування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі. Вони належать до замовників за наявності однієї з таких ознак:

  • юридична особа — розпорядник, одержувач бюджетних коштів
  • органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи
  • у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часто паїв) перевищує 50%

Учасник процедури закупівлі — фізична особа, зокрема й фізична особа — підприємець (ФОП), юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 35 ч. 1 Закону про публічні закупівлі).

Роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого й невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, зокрема й геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- й супутникова фотозйомка та інші послуги, що входять до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартість самих робіт (п. 22 ч. 1 Закону про публічні закупівлі).

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! КНП може укласти цивільно-правовий договір на виконання робіт із фахівцем, що не має статусу ФОП.

Проте є певні процедурні умови, пов’язані з вартістю предмета закупівлі:

  1. Якщо вартість предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 1,5 млн грн, обов’язково проводьте тендер
  2. Якщо вартість предмета закупівлі робіт нижча за 1,5 млн грн, дотримуйте принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом про публічні закупівлі; можете використовувати електронну систему закупівель, аби відібрати виконавця робіт для укладення договору
  3. Якщо вартість предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 50 тис. грн та нижча ніж 1,5 млн грн, можете не використовувати електронну систему закупівель, аби відібрати виконавця робіт
  4. Якщо вартість предмета закупівлі робіт нижча ніж 50 тис. грн, на такі договірні відносини дія Закону про публічні закупівлі не поширюється; договір можна укладати без використання електронної системи закупівель

Закупівлю здійснюйте відповідно до річного плану.

Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноважений орган з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження (ч. 1 ст. 4 Закону про публічні закупівлі).

Договір про закупівлю укладайте в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України (ЦК) та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, які визначає Закон про публічні закупівлі (ч. 1 ст. 36 Закону про публічні закупівлі).

Строк договору — час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права та виконати свої обов’язки відповідно до договору (ч. 1 ст. 631 ЦК).

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Договір укладений, якщо сторони в належній формі досягли згоди щодо всіх його істотних умов (ч. 1 ст. 638 ЦК).

До істотних належать умови:

  • про предмет договору
  • які закон визначає як істотні або які необхідні для договорів такого виду
  • щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди

Строк дії договору, який є його істотною умовою та який погоджують сторони, Закон про публічні закупівлі не регулює.

Тому можете укласти договір на будь-який строк, достатній для того, аби виконати предмет такого договору. Але закупівлю робіт передбачте в річному плані (додатку до річного плану або в змінах до них).

Закон про публічні закупівлі забороняє замовнику ділити предмет закупівлі на частини для того, аби уникнути процедури відкритих торгів або застосування Закону про закупівлі (ч. 7 ст. 2 Закону про публічні закупівлі).

Зміни у ліцензуванні медичної практики у 2024 році

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ProZorro для закупівлі лікарських засобів

Наприкінці грудня розробники електронної системи ProZorro інтегрували її з Національним переліком основних лікарських засобів. Користь для замовників — очевидна. Це значно зменшує ризик помилитися під час закупівлі ліків і збільшує конкуренцію. Розглянемо, із чого все розпочалося й чому це так важливо.
971

Реєстрація сільської амбулаторії в електронній системі: чи потрібно?

Дізнайтеся, чи повинен головний лікар сільської лікарської амбулаторії реєструвати заклад і себе в електронній системі. Які аспекти роботи з електронною системою залежать від організаційно-правової форми закладу та його юридичного статусу?
730

Закупівля лікарських засобів: практичні аспекти

Закупівля лікарських засобів проводиться відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922). Згідно з документом на замовника покладається обов’язок визначати предмет закупівлі відповідно до затвердженого Міністерством економічного розвитку наказу від 17.03.2016 № 454. Цей наказ встановлює порядок ідентифікації предмету закупівлі.
3366

Створення тендерного комітету в медичному закладі: основні вимоги

Для організації та проведення процедур закупівлі у медичному закладі має бути створено тендерний комітет або призначено уповноважену особу (осіб). Які вимоги на сьогодні висунуто до роботи тендерного комітету
3577