У яких випадках можна розірвати контракт із керівником комунального ЗОЗ — постанова КМУ
Підпишіться на Facebook-сторінку Експертус Медзаклад! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Умови розірвання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я КМУ визначив постановою від 21.08.2019 № 792 у редакції постанови від 03.09.2025 № 1082.
КМУ затвердив:
- Порядок укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я (далі — Порядок № 792);
- типові форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я (далі — Типова форма).
Національна сертифікація керівників ЗОЗ — 2025
Зверніть увагу! Орган управління розриває контракт із керівником державного, комунального ЗОЗ на підставах, передбачених Порядком № 792, умовами контракту й законодавством (п. 7 Порядку № 792).
Контракт можна розірвати, а керівника ЗОЗ звільнити з посади з ініціативи органу управління:
- якщо керівник:
- систематично не виконує без поважних причин умови та обов’язки, визначені контрактом;
- одноразово здійснив грубе порушення вимог законодавства чи обов’язків, передбачених контрактом, що завдало підприємству значних збитків;
- якщо з вини керівника підприємство:
- не виконало зобов’язання перед бюджетом та ПФУ щодо сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів, а також зобов’язання щодо виплати заробітної плати працівникам чи не дотримало графік погашення заборгованості із заробітної плати;
- не сплатило реструктуризованої податкової заборгованості протягом трьох місяців;
- допустило збільшення обсягу простроченої кредиторської заборгованості
- у разі недотримання вимог фінансового та бюджетного законодавства, а також дій (бездіяльності) керівника, що призвели до невиконання в установлені строки законних вимог органів державного фінансового контролю;
- за поданням службових осіб органів державного нагляду за охороною праці у разі систематичних порушень вимог законодавства з питань охорони праці;
- на вимогу виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) у разі порушення вимог законодавства про працю, про колективні договори і угоди, Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV.
- за наявності підстав, визначених пунктом 7 Порядку № 792 (п. 24 Типової форми).
Пункт 7 Порядку № 792 визначає, що підставою розірвати контракт слугують звернення, які надійшли до органу управління від МОЗ або обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації). Своєю чергою, причиною таких звернень можуть бути:
- систематичне або грубе порушення законодавства у сфері охорони здоров’я, дія чи бездіяльність, що спричинили або могли спричинити настання тяжких наслідків для здоров’я або санітарно-епідемічного благополуччя населення;
- набрання законної сили рішенням суду, яким керівника закладу визнано винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
- непроведення протягом року засідань медичної ради з питань внутрішнього контролю якості надання медичної (реабілітаційної) допомоги;
- виявлення порушення вимог законодавства у трьох і більше випадках під час клініко-експертного оцінювання якості надання медичної допомоги, що підтверджує висновок, який складає клініко-експертна комісія МОЗ протягом останнього року;
- наявність виявлених органом державного нагляду підстав для припинення дії ліцензії з господарської діяльності, визначених Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII;
- наявність порушень, виявлених під час моніторингу виконання умов договорів про медичне обслуговування населення та про реімбурсацію за програмою державних гарантій;
- невиконання наказів або розпоряджень керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, начальника військової адміністрації, виданих у межах компетенції, у разі введення надзвичайного стану, воєнного стану;
- порушення порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, порядку бронювання медичних працівників (на період мобілізації та на воєнний час);
- невиконання завдань та обов’язків оператора критичної інфраструктури, визначених законодавством з питань захисту критичної інфраструктури (протягом строку розміщення відповідної інформації у Реєстрі об’єктів критичної інфраструктури);
- недотримання вимоги пункту 3 постанови КМУ «Про затвердження Положення про Єдиний веб-портал вакантних посад у державних та комунальних закладах охорони здоров’я та внесення змін до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я» від 29.03.2024 № 358 щодо проведення добору на вакантні посади в ЗОЗ із використанням цього порталу.
Орган управління протягом 30 днів з дня надходження розглядає звернення та за його результатами:
- достроково розриває контракт і повідомляє про це органу, від якого надійшло звернення — якщо визнає звернення обґрунтованим;
- повідомляє органу, від якого надійшло звернення, про відсутність підстав достроково розірвати контракт з аргументацією такого рішення — якщо визнає звернення необґрунтованим.
Звертаємо увагу, що нова редакція Порядку № 792 визначає, що його норми поширюються також на осіб, на яких покладено виконання обов’язків керівника державного, комунального ЗОЗ.
Також нагадуємо, контракт може встановлювати пільги та гарантії керівникові ЗОЗ на випадок його розірвання з незалежних причин, які не залежать від керівника (п. 5 Порядку № 792).
Якщо контракт розривають на підставах, встановлених у контракті, але не передбачених законом, керівника ЗОЗ звільняють із посади на підставі пункту 8 частини першої статті 36 Кодексу законів про працю України (п. 8 Порядку № 792).
Нагадаємо, 28 серпня увійшов у дію закон про скасування Господарського кодексу України: що це означає для ЗОЗ?
За матеріалом Експертус Медзаклад