Уряд визначив підстави для розірвання контракту з керівником державного та комунального медзакладу

Блок під заголовком новини 1Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Facebook-сторінку Експертус Медзаклад! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
шеф-редактор Експертус Охорона здоров'я Цифрового видавництва Експертус, Київ
У яких випадках можна розірвати контракт із керівником комунального ЗОЗ

Уряд визначив підстави для розірвання контракту з керівником державного та комунального медзакладу

Умови розірвання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я КМУ визначив постановою від 21.08.2019 № 792 у редакції постанови від 03.09.2025 № 1082.

Національна сертифікація керівників ЗОЗ — 2025

Підстави, на яких орган управління може достроково розірвати контракт і звільники  керівника, перерахував пункт 7 Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я.

Контракт можна розірвати, а керівника ЗОЗ звільнити з посади з ініціативи органу управління:

  • якщо керівник
    • систематично не виконує без поважних причин умови та обов’язки, визначені контрактом;
    • одноразово здійснив грубе порушення вимог законодавства чи обов’язків, передбачених контрактом, що завдало підприємству значних збитків;
  • якщо з вини керівника підприємство:
    • не виконало зобов’язання перед бюджетом та ПФУ щодо сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів, а також зобов’язання щодо виплати заробітної плати працівникам чи не дотримало графік погашення заборгованості із заробітної плати;
    • не сплатило реструктуризованої податкової заборгованості протягом трьох місяців;
    • допустило збільшення обсягу простроченої кредиторської заборгованості
  • у разі недотримання вимог фінансового та бюджетного законодавства, а також дій (бездіяльності) керівника, що призвели до невиконання в установлені строки законних вимог органів державного фінансового контролю;
  • за поданням службових осіб органів державного нагляду за охороною праці у разі систематичних порушень вимог законодавства з питань охорони праці;
  • на вимогу виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) у разі порушення вимог законодавства про працю, про колективні договори і угоди, Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV.
  • за наявності підстав, визначених пунктом 7 Порядку № 792 (п. 24 Типової форми).

Пункт 7 Порядку № 792 визначає, що підставою розірвати контракт слугують звернення, які надійшли до органу управління від МОЗ або обласної, Київської міської державної адміністрації (військової адміністрації). Своєю чергою, причиною таких звернень можуть бути:

  • систематичне або грубе порушення законодавства у сфері охорони здоров’я, дія чи бездіяльність, що спричинили або могли спричинити настання тяжких наслідків для здоров’я або санітарно-епідемічного благополуччя населення;
  • набрання законної сили рішенням суду, яким керівника закладу визнано винним у вчиненні корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
  • непроведення протягом року засідань медичної ради з питань внутрішнього контролю якості надання медичної (реабілітаційної) допомоги;
  • виявлення порушення вимог законодавства у трьох і більше випадках під час клініко-експертного оцінювання якості надання медичної допомоги, що підтверджує висновок, який складає клініко-експертна комісія МОЗ протягом останнього року;
  • наявність виявлених органом державного нагляду підстав для припинення дії ліцензії з господарської діяльності, визначених Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII;
  • наявність порушень, виявлених під час моніторингу виконання умов договорів про медичне обслуговування населення та про реімбурсацію за програмою державних гарантій;
  • невиконання наказів або розпоряджень керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, начальника військової адміністрації, виданих у межах компетенції, у разі введення надзвичайного стану, воєнного стану;
  • порушення порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, порядку бронювання медичних працівників (на період мобілізації та на воєнний час);
  • невиконання завдань та обов’язків оператора критичної інфраструктури, визначених законодавством з питань захисту критичної інфраструктури (протягом строку розміщення відповідної інформації у Реєстрі об’єктів критичної інфраструктури);

Орган управління протягом 30 днів з дня надходження розглядає звернення та за його результатами:

  • достроково розриває контракт і повідомляє про це органу, від якого надійшло звернення — якщо визнає звернення обґрунтованим;
  •  повідомляє органу, від якого надійшло звернення, про відсутність підстав достроково розірвати контракт з аргументацією такого рішення — якщо визнає звернення необґрунтованим.

Звертаємо увагу, що нова редакція Порядку № 792 визначає, що його норми поширюються також на осіб, на яких покладено виконання обов’язків керівника державного, комунального ЗОЗ.

Нагадаємо, 28 серпня увійшов у дію закон про скасування Господарського кодексу України: що це означає для ЗОЗ?

За матеріалом Експертус Медзаклад

додаток

Зміни ліцензійних умов провадження медичної практики: кому й коли подавати нові документи

Статті за темою

Усі статті за темою

Ліцензування медичної практики: оформлення, зупинка й відновлення

З'ясуйте, як отримати ліцензію на медичну практику, у які строки орган ліцензування прийматиме рішення про надання ліцензії й чи законно провадити медичну діяльність без ліцензії під час воєнного стану
86826

Реєстрація медичного обладнання в електронній системі охорони здоров’я

Які нормативні акти встановлюють вимогу реєстрації медобладнання в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ)? Яке обладнання реєструвати та для чого це потрібно робити? Про все читайте у статті
1525

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді