Чи потрібно подавати звітність про прийнятих працівників до центру зайнятості
Запитання
Відповідь
Діяльність Державної служби зайнятості регулюють такі Закони України:
- «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI (далі — Закон № 5067);
- «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 № 1533-ІІІ (далі — Закон № 1533).
Як набрати бали до атестації 2020
Дізнайтеся про:
Прийняття на роботу до закладу охорони здоров’я по-новому
Оформлення наказу про прийняття медичного працівника на роботу за сумісництвом
Підпункт 4 частини третьої статті 50 Закону № 5067 містить перелік відомостей, які роботодавці мають своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції (тобто до Державної служби зайнятості). До них належить інформація про:
- попит на робочу силу (вакансії) (за формою звітності № 3-ПН, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 31.05.2013 № 316);
- заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці (за формою звітності № 4-ПН, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 31.05.2013 № 317).
Чого не можна сказати про Закон № 1533. У його підпункті 2 частини другої статті 35 ми й тепер можемо знайти норму, що зобов’язує роботодавців інформувати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, про прийняття на роботу працівників.
Утім, це лише підтверджує неузгодженість законодавства, що іноді зустрічається.
Із 30.04.2013 наказ Мінсоцполітики «Про затвердження форми звітності № 5-ПН «Звіт про прийнятих працівників» та інструкції щодо її заповнення» від 14.07.2011 № 279 втратив чинність (за наказом Мінсоцполітики від 18.03.2013 № 123).
Тепер повідомлення про прийняття працівників (до початку роботи) роботодавці подають до ДФС згідно з постановою КМУ «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 № 413.
Тому претензія центру зайнятості до закладу охорони здоров’я є неправомірною — звіт про прийнятих працівників за формою № 5-ПН він подавати вже не повинен.
Однак радимо наразі до приведення у відповідність законодавства надавати до центру зайнятості відомості про прийняття на роботу працівників за будь-якою формою та в будь-які терміни. Бо, як ми довели, це питання законодавством не унормоване.