Як анулювати декларацію з пацієнтом

Лікарі подеколи стикаються з тим, що пацієнти, з якими укладено угоду, не дотримуються рекомендацій, порушують елементарні норми поведінки. Чи правомірно вчинить лікар, якщо розірве з пацієнтом угоду у такому випадку? Дізнайтеся у статті та читайте, як можна це зробити!
Зміст статті:

Ситуації, коли поведінка пацієнтів є відверто неадекватною, наводять лікаря на думку про припинення співпраці з ним, тобто про розірвання декларації.

У такому випадку лікар може заявити про відмову від подальшого ведення пацієнта, посилаючись на невиконання лікарських призначень або порушень правил внутрішнього розпорядку медзакладу. Варто лише упевнитися в тому, що рішення лікаря про відмову не загрожує життю пацієнта та суспільному здоров’ю, інакше це неможливо (наказ МОЗ від 19.03.2018 № 503).

Дії лікаря

1. Фіксація факту порушення

Як вже зазначалося, порушення правил внутрішнього розпорядку або недотримання приписів лікаря є підставою до розірвання декларації про вибір лікаря. Але для цього медзаклад (лікар) має закріпити документально обов’язки пацієнта, повідомити його про це та у випадку порушення — зафіксувати його. Так, це можна зробити, оформивши акт та засвідчивши його підписами принаймні двох осіб у якості свідків. Копію акта слід долучити до медкарти пацієнта.

Як анулювати деклаацію з пацієнтомЧитайте: "Медичні заходи в надзвичайній ситуації: як організувати?"

2. Оформлення заяви про відмову

Законодавчо затвердженої форми такої заяви не існує, тому лікар оформлює на власний розсуд та подає головному лікарю. До заяви він має додати:

  • оригінал акта про факт порушення правил медзакладу або лікарських рекомендацій;
  • у разі порушення рекомендацій лікаря — копію медкартки пацієнта, де вони прописані.

На основі заяви лікаря представник медзакладу має підготувати заяву з проханням внести зміни до розміщеної в центральній базі даних інформації, накласти на неї цифровий підпис та подати розпоряднику відповідного реєстру.

Упродовж 3 робочих днів уповноважені працівники медичної інформаційної систем мають перевірити заяву на наявність помилок чи завідомо недостовірної інформації. У разі відсутності того чи іншого у центральну базу даних вносять запрошувані зміни (постанова КМУ від 25.04.2018 № 411).

Як анулювати деклаацію з пацієнтомЧитайте: "Денний стаціонар: як організувати?"

3. Повідомлення пацієнта

Після внесення змін до центральної бази даних, медзаклад повинен проінформувати про розірвання з пацієнтом декларації його особисто або його законного представника.

Для уникнення майбутніх проблем слід повідомити пацієнта через послуги телефонного зв’язку та продублювати повідомлення поштою на адресу пацієнта. Слід надіслати цінний лист з описом вкладення та передбачити повідомлення про вручення.

Декларація про вибір лікаря вважається такою, що припинила дію, через 10 календарних днів після отримання текстового повідомлення з поштового відділення про вручення листа.

Через місяць після вручення пацієнту повідомлення слід надіслати повторне повідомлення.

NB! Розірвання декларації або її повна відсутність не є приводом до відмови пацієнту у наданні меддопомоги у невідкладних станах.



зміст

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді