Як і навіщо моніторити конкурентів у диджитал-маркетингу в галузі охорони здоров'я
Моніторте конкурентів не тільки в тому разі, якщо вам необхідно залучити більше пацієнтів, а й якщо ваш ЗОЗ фукнціонує цілком успішно — адже справді успішний той заклад, що володіє достатнім обсягом інформації про стан ринку і про інших представників своєї ніші.
Особистий бренд лікаря: 9 відповідей на запитання
Один зі способів дізнатися більше про конкурентів — промоніторити диджитал-маркетинг медзакладів. Адже нині чи не кожен ЗОЗ має власний сайт, а нерідко — ще й веде сторінку в соцмережах. Саме завдяки соцмережам досить часто вдається привабити нових клієнтів. Ну ж бо з’ясуймо, на що маєте звернути увагу, коли аналізуватимете інформацію про конкурентів на їхніх сайтах та в соцмережах.
Увага! Перш ніж моніторити конкурентів, замистіться, з якою саме метою ви це робите. Це допоможе визначитися, на що саме звертати найбільше уваги.
Аналіз конкурентів у медичній галузі: для чого це робити
Аналіз конкурентів допоможе:
- зрозуміти свої сильні та слабкі сторони
- виділитися на тлі інших закладів, зокрема отримати вигоду зі слабких місць конкурентів і надихнутися сильними
- визначитися, які саме заклади є вашими конкурентами і наскільки ви та вони є конкурентноздатними
- визначити тенденції, актуальні на ринку
- прослідкувати, як конкуренти упроваджують тенденції і зорієнтуватися, що робити вам
- знайти нові ідеї для розвитку ЗОЗ
Пропонуємо шпаргалку, як промоніторити конкурента, аби почерпнути якомога більше користі з такого аналізу.
⚡ Працюємо з операційною системою ⚡ Встановлюємо необхідне програмне забезпечення ⚡ Організовуємо роботу та навчання працівників ⚡ Працюємо в команді ⚡ Працюємо з МІС
Моніторинг конкурентів у диджитал‑маркетингу: шпаргалка
Сайт ЗОЗ: п’ять кроків для аналізу
1. Проаналізуйте сайт кожного з конкурентів і в мобільній, і в комп’ютерній версії. Зауважте, чим вони відрізняються.
2. Розгляньте перший екран, зверніть увагу на нововведення.
3. Ознайомтеся на сайті з основними напрямами діяльності закладу, послугами та лікарями, перегляньте прайс.
4. Проаналізуйте сайт із позиції користувача: чи зручно ним користуватися, чого бракує на й чи хотілося б щось змінити тощо.
5. Перевірте сайт на за допомогою різних сервісів.
Моніторинг конкурентів у диджитал-маркетингу в галузі охорони здоров'я: на що звернути увагу
Соцмережі
Коли переглядаєте соцмережі конкурента, зверніть увагу:
- наскільки часто створюють новий контент
- який контент публікують — однаковий для всіх соцмереж чи різний для кожної з платформ
- які напрями найчастіше висвітлюють
- яка залученість аудиторії в кожній соцмережі
- як бренд комунікує з аудиторією та спілкується в коментарях
Ціни
Зафіксуйте ціни на послуги конкурентів в окремій таблиці. Простежте, як часто та як саме вони змінюються.
Також зважте, чи можуть конкуренти за нижчу ціну забезпечити якісні послуги й чи повірять у це пацієнти.
Реклама
Проаналізуйте рекламні кампанії в гуглі (adstransparency.google.com) та Meta (facebook.com/ads/library).
Зверніть увагу:
- які напрями рекламує конкурент
- які креативи застосовує
- які формати реклами найкраще споживає аудиторія
- як оформлює оголошення й куди воно веде — на сайт, сторінку в соцмережах, у месенджери
- якого стилю комунікації дотримується в рекламі, які «болі» зачіпає, як висвітлює переваги та який заклик до дії
- який обсяг комунікації — тобто яка приблизна кількість рекламних показів за певний період
- на яких майданчиках конкурент розміщує рекламу
Підсумуйте, чим ваш заклад відрізняється від конкурентів, у чому полягають переваги вашого ЗОЗ і як донести це до пацієнтів. Ідеї, які вам сподобалися, визначте як окремі завдання.