Організація роботи приймального відділення та стандарти госпіталізації пацієнтів

Приймальне відділення є першим, куди потрапляє хворий при зверненні до закладу охорони здоров’я. Медичні сестри приймального відділення, так само як і головна медична сестра, мають усвідомлювати залежність результатів лікування від кваліфікованих дій та уважного, доброзичливого ставлення до пацієнта

Обслуговування пацієнта медичним персоналом закладу охорони здоров’я розпочинається у приймальному відділенні. У ньому проводять:

  • об’єктивне обстеження хворих;
  • первинну діагностику;
  • госпіталізацію та реєстрацію;
  • санітарне оброблення.

З приймального відділення хворих транспортують до лікувального відділення. Також тут здійснюють довідково-інформаційну роботу, а у разі потреби — надають невідкладну медичну допомогу.

Організація роботи приймального відділення та стандарти госпіталізації пацієнтівЧитайте: "Циклограма роботи головної медсестри на другий квартал"

Вимоги до медичної сестри приймального відділення

Кваліфіковані дії медичного персоналу приймального відділення залежать від знання кожним працівником своїх обов’язків і різноманітних відомостей, пов’язаних з їх виконанням. Медична сестра приймального відділення повинна знати:

  • свої функціональні обов’язки;
  • нормативні документи Міністерства охорони здоров’я України з питань санітарно-протиепідемічного режиму закладів охорони здоров’я;
  • особливості організації роботи приймального відділення;
  • варіанти госпіталізації хворих у приймальному відділенні та правила регулювання госпіталізації хворих до лікарні залежно від їхнього стану;
  • особливості транспортування пацієнтів з деякими захворюваннями внутрішніх органів і травмами;
  • правила додержання санітарно-протиепідемічного режиму у приймальному відділенні;
  • правила приготування та застосування дезінфікуючих розчинів;
  • правила оформлення медичної документації приймального відділення;
  • правила виписування та зберігання лікарських препаратів;
  • правила транспортування хворих на СНІД;
  • правила транспортування біологічних рідин;
  • номери телефонів служб з надання швидкої кваліфікованої допомоги — пожежної; міліції; швидкої допомоги; наркологічної; санітарно-протиепідемічної; номери телефонів закладів охорони здоров’я; міського відділу охорони здоров’я; внутрішньолікарняних служб; керівників і провідних фахівців закладу охорони здоров’я.

Організація роботи приймального відділення та стандарти госпіталізації пацієнтівЧитайте: "Ятрогенія: причини, наслідки, профілактика"

Медична сестра приймального відділення оформлює медичну документацію на хворих, госпіталізованих до лікувального відділення стаціонару; здійснює санітарне оброблення хворих, зокрема хворих з педикульозом; виконує антропометричні дослідження; транспортує та перекладає хворих; підтримує санітарно-протиепідемічний режим у приймальному відділенні.

Також медична сестра приймає і здає чергування; зберігає ключі від сейфа та шафи з лікарськими препаратами, медичне обладнання та інструментарій, предмети догляду за хворими; підтримує санітарний стан відділення; контролює госпіталізацію і в разі потреби надає допомогу хворим залежно від їхнього стану.

Оформлення документації на пацієнта

Медична сестра приймального відділення веде таку документацію, як медична карта стаціонарного хворого (за формою № 003/о), картка хворого, який вибув зі стаціонару (за формою № 006/о); Журнал обліку прийому хворих у стаціонар та відмов у госпіталізації (за формою № 001/о); алфавітна книга відомостей про хворих; Журнал сигнальних повідомлень; Журнал обліку інфекційних захворювань (за формою № 060/о); Журнал обліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, препаратів (лікарських засобів), що містять наркотичні засоби, психотропні речовини, Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення (за формою № 058/о); бланки опису речей, документів, цінних речей хворого; лист сестринської оцінки стану пацієнта.

Організація роботи приймального відділення та стандарти госпіталізації пацієнтівЧитайте: "Сертифікація ISO: як розробити Настанову з якості"

Після проведення лікарем загального огляду хворого реєструють, заповнюючи відповідну документацію.

Порядок реєстрації хворого

Кроки

Дії

Місце запису

Виконавець

Крок 1

Провести загальний огляд хворого та розв’язати питання щодо госпіталізації, способу санітарного оброблення та транспортування у відділення

Лікар

Крок 2

Оглянути хворого на наявність інфекційних захворювань і педикульозу

Медична сестра або лікар

Крок 3

Записати паспортні дані (ПІБ, дата народження, домашня адреса, домашній, службовий контактні номери телефонів, місце роботи, посада); ім’я та посаду того, хто направив; попередній діагноз; діагноз, встановлений при госпіталізації; назву відділення, у якому лікують хворого; дату і час (година з хвилинами) госпіталізації

Титульна сторінка медичної карти стаціонарного хворого

Медична сестра

Крок 4

Вказати дані про температуру тіла, артеріальний тиск, пульс, дихання, зріст, масу тіла хворого; наявність/відсутність у нього педикульозу, перенесеного вірусного гепатиту; епідоточення, а також дату проведення RW

«

«

Крок 5

У разі перенесення хворим вірусного гепатиту — провести по діагоналі червону лінію у відповідному полі

«

«

Крок 6

Розпитати хворого про можливість побічної дії ліків (алергічні реакції) та внести відповідний запис у карту хворого

Медична карта стаціонарного хворого

«

Крок 7

Призначити аналіз на визначення групи крові
та резус-фактора

Бланк призначення

Лікар

Крок 8

Занести до алфавітної книги (документа для довідкової служби) відомості про хворого (ПІБ, номер карти, дата госпіталізації, назва відділення стаціонару)

Алфавітна книга

Медична сестра

Крок 9

Якщо у хворого є документи, гроші, цінності, описати їх у трьох примірниках і передати на зберігання в сейф бухгалтерії лікарні

Квитанція

«

Крок 10

Якщо хворому відмовляють у госпіталізації через відсутність показання або місця у відділенні, внести паспортні дані, дані об’єктивного, лабораторного та інших досліджень, діагноз, причини відмови. Усі дані засвідчує лікар

Журнал обліку прийому хворих у стаціонар та відмов від госпіталізації

Медична сестра, лікар

Крок 11

Якщо пацієнту за станом здоров’я показана екстрена госпіталізація, а він категорично відмовляється від неї, провести бесіду з ним про необхідність стаціонарного лікування та можливі наслідки у разі відмови від госпіталізації.

Записати паспортні дані пацієнта, дані об’єктивного, лабораторного та інших досліджень, діагноз і зазначити: «Пацієнт категорично відмовився від госпіталізації, про можливі наслідки попереджений». Взяти підпис пацієнта. Засвідчити всі дані

«

Лікар

Якщо відсутні будь-які паспортні дані про непритомного хворого — проінформувати про це найближче відділення міліції, зазначити прикмети хворого, вказати перелік його речей. У всіх документах до з’ясування даних хворого реєструють як невідомого.

Організація роботи приймального відділення та стандарти госпіталізації пацієнтівЧитайте: "Заходи щодо профілактики внутрішньолікарняних інфекцій"

Санітарне оброблення хворого

Санітарне оброблення хворого передбачає його миття у ванній чи душі або, якщо миття протипоказане, обтирання тіла хворого теплою водою з милом.

Перед проведенням операції медична сестра здійснює гоління та підстригання волосся хворому у ділянці операційного поля

Наявність у хворого педикульозу не є причиною відмови у госпіталізації за основним захворюванням.

У разі виявлення у хворого педикульозу проводять відповідне санітарне оброблення При цьому оброблювати волосся хворого сучасним протипедикульозним засобом слід відповідно до інструкції до нього, оскільки ефективність того чи того засобу може бути обмеженою. Якщо після оброблення волосся засобом немає бажаного результату, необхідно використати засіб з іншим хімічним складом. Оброблення вважають ефективним, якщо волосся звільнене від вошей всіх стадій розвитку. За потреби протипедикульозне оброблення повторюють у відділенні стаціонару.

Протипедикульозні засоби слід зберігати в герметичній упаковці у закритій на ключ шафі, що розміщена у спеціально відведеному місці. Місце проведення протипедикульозного оброблення має бути забезпечене милом, рушником і аптечкою для надання першої медичної допомоги (на випадок отруєння протипедикульозним засобом).

Організація роботи приймального відділення та стандарти госпіталізації пацієнтівЧитайте: "Фармаконагляд у ЛПЗ за новими правилами"

ПАМ’ЯТКА
Перша допомога при отруєнні протипедикульозним засобом,

потраплянні його в очі або ротову порожнину

При отруєнні протипедикульозними засобами хворі відчувають загальну слабкість, неприємний присмак у роті, подразнення у горлі; головний біль, нудоту, запаморочення, іноді отруєння супроводжує блювота.

У разі появи симптомів слід:

  • промити шлунок хворого 1-2%-вим розчином натрію гідрокарбонату;
  • дати йому 3–5 г активованого вугілля (дати запити кип’яченою водою).

При потраплянні засобу в очі їх слід промити водою та закрапати 30%-вим розчином альбуциду.

При потраплянні засобу в ротову порожнину слід промити її водою або 2%-вим розчином натрію гідрокарбонату.

Проведення антропометричних досліджень

Проведення антропометричних досліджень параметрів фізичного розвитку людини передбачає вимірювання маси тіла, зросту, обводу грудної клітки, обводу талії.

Карпати-weekend для ТОПменеджерів медзакладів (ІІ група)

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді