Як КНП визначити норми списання мила й прального порошку

1183
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух»

Запитання

Лікарня-КНП має структурний підрозділ — пральню. За якими нормами списувати пральний порошок і мило?

Відповідь

У законодавчій базі немає норм списання мила й прального порошку для медичних закладів. Чинні норми витрат для прання стосуються військових частин, закладів соціального захисту, центрів соціальної адаптації, установ виконання покарань. Тому КНП має самостійно розробити ці норми. Відтак уникнете претензій контролерів щодо нецільового використання запасів і убезпечите неприбутковий статус.

ЗІЗ: як використовувати медичні маски й шапочки

Орієнтуйтеся на норми, які зазначив виробник на пакованнях мила й засобів прання.

Маркування мийних засобів для пральних машин має містити інформацію:

  • дозування в мілілітрах або грамах залежно від способу прання/миття, ступеня забруднення, жорсткості води, кількості циклів прання;
  • розмітка для дозування.

Ці вимоги встановлює Технічний регламент мийних засобів, затверджений постановою КМУ від 20.08.2008 № 717.

Профільні нормативні документів для медичних закладів підтверджують: дозування мийних, відбілювальних, антистатичних, підкрохмалювальних засобів регламентує виробник, це дозування залежить від вмісту компонентів, а також жорсткості води й умов прання / технологічної програми (п. 15 розд. VІІ Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої наказом МОЗ від 30.04.2014 № 293).

Якщо маркування немає, отримуєте засоби прання нерозфасованими або маєте обґрунтовану потребу збільшити рекомендовану норму, встановіть ліміти самостійно. Заміри має задокументувати комісія.

Дозвіл самостійно розробляти норми витрачання запасів, а також порядок їх визначення дослідним методом передбачав ГОСТ 14.322-83 «Методи розробки норм витрачання матеріалів», який втратив чинність із 01.01.2022. Але за відсутності відповідних чинних нормативних документів можете скористатися його загальними рекомендаціями.

Створіть комісію за наказом керівника. До складу комісії включіть представників бухгалтерії, економічного відділу та пральні. Робіть заміри фактичного витрачання матеріалів декілька днів, щоб отримати середній показник витрат. Складіть акт контрольних замірів довільної форми. В акті подайте докладний опис замірів, розрахунки, висновки комісії та норми витрачання порошку й мила. Затвердьте акт у керівника або заступника із господарчої роботи.

Норми відпуску, які перенесли з маркування пральних засобів або розрахували самотужки, пропишіть у наказі. Ознайомте з наказом під підпис посадових осіб, які відповідають за роботу пральні.

Зміни у ліцензуванні медичної практики у 2024 році

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

СОПи для медсестер: зразки

Зібрали СОПи для медсестер, які можуть знадобитися в щоденній роботі. Зокрема визначили й ті, що актуальні під час воєнного стану
134379